ח"כ חנין לאחר אישור העלאת שכר המינימום בכנסת: 'המאבק למען 30 שקל לשעה יימשך'

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, הפסיק אתמול (רביעי) דיון סוער בהצעת החוק הממשלתית להעלאת שכר המינימום. שר הכלכלה נפתלי בנט הציג את הצעת החוק במליאת הכנסת וגרם למהומה כאשר נתן לעצמו קרדיט על העלאת שכר המינימום. חברי האופוזיציה תקפו את בנט ואמרו כי זו יוזמה של מספר חברי כנסת בראשות ח"כ דב חנין (חד"ש), ההסתדרות וארגוני המעסיקים – כאשר תפקידו של שר הכלכלה בהעלאת שכר המינימום הוא טכני בלבד. בנט לא ענה ישירות לביקורת אלא פשוט השיב כי בקדנציה שלו הוא עשה יותר מאשר עשו האופוזיציה כאשר הם היו בשלטון.

2015-01-22_205624

ח"כ חנין במהלך דיון שנערך בכנסת בהשתתפות פעילים חברתיים וחברי כנסת להעלאת שכר המינימום ל-30 שקל לשעה (צילום: מינימום 30)

במהלך הדיון קרא ח"כ אילן גילאון (מרצ) לעבר בנט: "טוב שיש בחירות כי אז כולם נהיו חברתיים וחברותיים. אתם פרות הבשן המודרניות, שרוממות השלטון בידיכם". עם חידוש הדיון אמר עמיר פרץ: "צריך לפרק את הקרטל הכי גדול במדינה, הקרטל של המתנחלים". בסוף הדיון, אליו נרשמו 40 דוברים, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית להעלאת שכר המינימום. "זהו מעשה החקיקה האחרון שלנו בכנסת. הכנסת הזאת עשתה לא מעט מעשים רעים. אבל את הדרך של הכנסת הזאת אנחנו מסיימים היום במעשה שהוא לפחות קצת טוב. כולם מתהדרים היום בהעלאת שכר המינימום. אבל השר עמיר פרץ היה היחיד שתמך בהצעת החוק", אמר ח"כ חנין

"לפני שנה התחלנו את המסע בכנסת להעלאת את שכר המינימום ל-30 ש"ח לשעה. זו הייתה יוזמה שבאה מהשטח, מהתארגנויות עובדים, מכוח לעובדים. את היוזמה תרגמנו להצעת חוק וניהלנו סביבה מערכה ציבורית משמעותית. רוב העניים בישראל הם אנשים עובדים. זו מציאות בלתי נסבלת. המטרה הראשונה של העלאת שכר המינימום היא הוצאה של עובדים ממעגל העוני. עובד צריך להיות מסוגל להתפרנס בכבוד. זה נכון גם כלכלית. העלאת השכר תמריץ את הפעילות במשק. אני רוצה להודות ל-64 חברי הכנסת שהצטרפו ליוזמה, לעובדים שהתארגנו והעלו את הדרישה, לאלפי הפעילים ולהסתדרות שהצטרפה למערכה", הוסיף חנין. עוד הוא מסר "המאבק להעלאת שכר מינימום ל-30 שקל יימשך".