ח"כ חנין: השביתה באגד הייתה נמנעת לו הממשלה הייתה מתייחסת ברצינות לתחבורה הציבורית

"‏שביתת אגד בירושלים הייתה נמנעת לו הממשלה הייתה מתייחסת ברצינות ונותנת פתרונות לנוסעים, לנהגים ולמפעילים. תחבורה ציבורית איכותית עולה כסף, אבל חוסכת הרבה יותר", כך אמר היום ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית.

2017-01-04_200549

החל משעות הבוקר (רביעי) שובתים קרוב לאלף נהגי אגד בירושלים ומשבשים את השירות בעיר ואת הנסיעות הבינעירוניות היוצאות מהתחנה המרכזית. באגד אומרים כי בוצע גיוס כללי בקרב עובדי החברה שאינם מירושלים, כולל נהגי החברההבת אגד היסעים, "כדי לצמצם את הנזק ולתת שירות בסיסי בבירה". שביתת הנהגים פרצה בעקבות בפגיעה בפרמיות של נהגי הבירה, המגיעות בממוצע לטווח של שבין 1,000 ל-1,500 שקל בחודש, כתוספת לשכר בסיס של 39 שקל לשעה. מההסתדרות נמסר כי השביתה היא גם תוצאה של היעדר ההתקדמות במשאומתן שבין אגד למדינה על הארכת הסכם הסובסידיה שלה לעשור לפחות, כולל הקצאת מיליארדי שקלים לצורך פרישה מוקדמת של העובדים.

יצוין שאיגוד הנהגים בכוח לעובדים הביע היום את תמיכתו הבלתי מסויגת במאבק עובדי ועובדות "אגד" – נהגים, עובדי משק ועובדי מנהלה כאחד. "נהגי אגד נמצאים כבר מספר שנים במצב בלתי אפשרי, כאשר מהלכי ההפרטה אותם מוביל משרד התחבורה מובילים לפגיעה ישירה בתנאי ההעסקה של עובדי החברה וכך מסכנים את מעמד נהגי התחבורה הציבורית כולם. במקביל לתהליך ההפרטה נפגעו תנאי ההעסקה של עובדי אגד, על ידי פיצול בין העובדים ויצירה של 'דורות' עובדים הנהנים מזכויות מופחתות. הפחתת הזכויות והידרדרות תנאי ההעסקה של עובדי אגד השפיעה בצורה דרמטית על התנאים הירודים להם זכו עובדי החברות הפרטיות", נמסר בהודעה החתומה על ידי ניסן נימני, יו״ר ועד נהגי קווים; ראאד משעל, יו״ר ועד נהגי אגד תעבורה וועד הפעולה הארצי של חברת סופרבוס.

לדברי אנשי כוח לעובדים "לאורך שנים אלה ראינו בצער רב את התקדמות תהליך ההפרטה של התחבורה הציבורית ואת הפגיעה שלהם – בציבור הנהגים בכלל ובעובדי אגד בפרט. הימנעות ממאבק עובדים רחב וכולל לא הובילה לשינוי של המדיניות אלא לקידומה והחרפתה עד כדי איום על שכר העובדים ועל עצם קיומה של אגד. אל מול מדיניות זו ותוצאותיה המבישות יש להיאבק! רק מאבק נחוש של עובדי התחבורה הציבורית, בהובלת ועדי העובדים (המאוגדים בכוח לעובדים) הצליח להביא לניצחון לכלל נהגי התחבורה הציבורית בישראל ולעליית השכר ל-39 שקל לשעה. רק מאבק נחוש של עובדי התחבורה הציבורית יוביל לשיפור נוסף והכרחי בתנאים, בביטחון התעסוקתי, בתנאים הסוציאליים ובשכר הישיר". ועוד: "על כן, אנו מברכים על נחישותם של העובדים ונכונותם להיאבק למען תנאי עסקתם ולמען זכויותיהם ומקווים שהישגי המאבק הנוכחי יביאו לשינוי משמעותי – באגד ובכלל הענף. אנו קוראים לעובדי אגד לא לוותר על המגיע להם וכן לפעול למען צמצום הפערים בין הדורות הקיימים בחברה, כי הפיצול מחליש את כולנו. אנונציגי איגוד הנהגים הדמוקרטי בכוח לעובדים – נשמח לעמוד לצד עובדי אגד בכל אשר יבקשו ויצטרכו ומאחלים לכם הצלחה מהירה ומלאה".