ח"כ חנין דרש לבטל 'תקופת ההסתגלות' לסימון הרכיבים במוצרי מזון

יבואני ויצרני המזון יאלצו להמשיך לסמן רכיבים תזונתיים גם בחטיפי "מיני". כך הוחלט אתמול (שני) בדיון החוזר שקיימה ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת שעסק ברביזיות שהגישו חברי כנסת בנוגע לתקנות סימון מוצרי מזון שאושרו בשבוע שעבר.

2017-12-26_215826

יצוין שברוב קולות, הוועדה התנגדה לדרישתו של ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) לדון מחדש בתקופת ההסתגלות ולמעשה לבטל אותה. ח"כ חנין טען כי לא נכון לבלבל את הציבור ואת התעשייה ויש "לקבוע משטר סופי ואחיד ללא שלבי ביניים". יו"ר איגוד תעשיות המזון, שלום זיידלר, ביקש דווקא להאריך את תקופת הביניים משנה לשנה וחצי בטענה כי ייקח זמן לשנות תקנים. אך כאמור, הוועדה הותירה את תקופת הביניים למשך שנה.

איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל של ההסתדרות הרפואית והפורום הישראלי לתזונה בת קיימא בירכו על אישור תקנות הסימון התזונתי, אך טוענים כי מדובר בצעד חלקי ביותר לצורך הגנה על הציבור מפני מגיפות ההשמנה והסוכרת שהורגות, על פי נתוני משרד הבריאות, כ-10,000 ישראלים בשנה. באיגודים המקצועיים מצהירים כי הם לא יירתעו מלוביסטים ותאגידים גדולים וימשיכו להילחם בהם: "אנו קוראים למקבלי ההחלטות בממשלה ובכנסת ליישם בדחיפות צעדים חיוניים נוספים: איסור פרסום ושיווק מזון מזיק בדומה למוצרי טבק, הנגשת והוזלת מזון בריא והעברת נטל העלות הכבדה של המזון המזיק מהציבור לתעשיית המזון, על ידי מיסוי מתאים. במקביל, משרדי הבריאות והחינוך צריכים לעודד תזונה בריאה ולמנוע מעבר למזון מעובד עם תחליפים מלאכותיים המזיקים אף הם לבריאות. אנו נמשיך לעקוב מקרוב ולפעול למען בריאות הציבור בישראל, באופן מקצועי, מבוסס מדעית ושקוף, בלא להירתע מתאגידים בינלאומיים והשדלנים מטעמם".