ח"כ איימן עודה נפגש עם מזכ"ל האו"ם והציג בפניו חששות מממשלת הימין הגזעני  

יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה נפגש אמש (שישי) עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, על רקע הקמת ממשלת הימין הגזעני החדשה בראשות בנימין נתניהו. עודה העביר לגוטרש מסמך הכולל התייחסויות לחשש מעליית מפלגות הימין הקיצוני, ההשלכות על הציבור הערבי והפלסטיני והמצב הביטחון האישי של האזרחים הערבים.

יצוין שח"כ עודה השתתף בתחילת השבוע בכינוס השנתי של השדולה היהודית האמריקאית המקדמת ג'יי סטריט שנערכה בוושינגטון בהשתתפות כ-2,000 צירים. באום בפני באי הכנס הדגיש את החששות בפני הממשלה ההולכת ומוקמת.

לפי "הארץ" ח"כ עודה בחר שלא לדווח על קיומה של הפגישה, מחשש שמשלחת ישראל באו"ם בראשות השגריר גלעד ארדן תלחץ לבטלה, בטענה שהיתה צריכה להתקיים בתיאום. הפגישה תוכננה עוד לפני הבחירות לכנסת בישראל, אך קיומה נשמר בסוד לבקשתו של גוטרש כדי שלא ייעשה בה שימוש פוליטי. זו הפעם הראשונה שבה נפגש באופן אישי חבר כנסת של חד"ש עם מזכ"ל האו"ם במטה הארגון בניו יורק.

עודה הבהיר כי כי אין לו ציפיות שהפגישה תוביל להתערבות ישירה מצד מזכ"ל האו"ם, אך ביקש שמוסדות האו"ם יהיו מודעים למה שעלול להתפתח בישראל, בצל הממשלה החדשה – הן כלפי הפלסטינים והציבור הערבי כמיעוט לאומי והצורך לשמור על זכויותיו.

"ממשלת ישראל הנכנסת תכלול את איתמר בן גביר, חסיד הכהניזם, תנועה פוליטית גזענית, אשר הוגדרה כארגון טרור עולמי על ידי ארגונים בינלאומיים רבים, כולל משרד החוץ של ארצות הברית", אמר עודה. כמו כן, יו"ר חד"ש-תע"ל סיפר לגוטרש על הפשיעה ומקרי הרצח בחברה הערבית. "ארדן לא מייצג אותנו, אנחנו נייצג את עצמנו. נמשיך להיאבק למען מיגור האלימות בכל מקום ובכל הזמן", אמר.

בתוך כך, ארבעה שגרירי או"ם לא הגיעו אתמול לסיור בכותל המערבי שיזם ארדן למשלחת שגרירים. גורמים המעורים בתקרית טענו כי הארבעה – שגרירי מדינות רומניה, איטליה, סלובניה ומולדובה – החליטו שלא להצטרף לסיור בעקבות ההתנגדות האירופית לכיבוש ירושלים המזרחית בידי ישראל.

עוד על השתתפות ח"כ איימן עודה בוועידת ג'יי סטריט (באנגלית):

MK Odeh Tells J Street Conference: Israel Finds Itself at a Crossroads