חד"ש על ההסלמה בדרום: כל פגיעה באזרחים חפים מפשע היא פסולה – במשמרת ובעזה

שבעה בני אדם נפצעו הבוקר (שני) באורח קל עד בינוני מפגיעת רקטה שנורתה מעזה לעבר בית במושב משמרת שבשרוןהבית של משפחת לוין נהרס כליל בעקבות הפגיעה ישירה. דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד מהרצועה לעבר ישראל, לאחר שאזעקה נשמעה ביישובים בשרון ובעמק חפר. אף ארגון לא קיבל אחריות על הירי לישראל עד כה.

הפצועים הם אשה כבת 60 במצב בינוני בהכרה מלאה, שסובלת מפגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים, אשה כבת 30 במצב קל עם פציעות מרסיסים ברגל, וחמישה נפגעים נוספים במצב קל: גבר כבן 30, ילדה כבת 12, ילד כבן שלוש ותינוקת כבת חצי שנה דובר צה"ל מסר כי בתום הערכת מצב שערך הרמטכ"ל עם ראש השב"כ "הוחלט להקפיץ שתי חטיבות חי"ר ושיריון ומפקתד אוגדה, כולל גיוס מילואים להשלמות ספציפיות", לקראת תקיפה ברצועה.

בחד"ש גינו את הירי לעבר המושב והוסיפו "בסרט הזה כבר היינו: נתניהו הודיע על קיצור ביקורו בארה"ב והצהיר ש'נפעל בעוצמה', השרים מסיתים וקוראים לחיסולים, ובמרכז טוענים שנתניהו 'חלש מול החמאס'". לדברי חד"ש מתקפה רצחנית על עזה הנמצאת תחת מצור לא תפתור כלום, אלא רק תחמיר את המשבר ההומניטרי ברצועה, ותוביל לעוד ירי על אזרחים. כל פגיעה באזרחים חפים מפשע היא פסולה מייסודה במשמרת ובעזה. אין פתרון צבאי לסכסוך, אלא רק פתרון מדיני. הסרת המצור וסיום הכיבוש עכשיו. הסכם שלום צודק במקום עוד ועוד מלחמה".

2019-03-25_194716

יצוין ששליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, הגדיר את הירי לשרון "אירוע חמור ובלתי מקובל". מלאדנוב, השוהה בוושינגטון, כתב בטוויטר כי הוא ממשיך לעבוד עם המתווכים המצרים בין ישראל לפלסטינים, אך המצב כעת "מתוח מאוד". החמאס הכחיש כי הוא האחראי לירי הרקטה כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית. גם מקורות בחמאס, שלא הזדהו בשמם, טענו בצהריים כי הארגון אינו קשור לירי. בצהריים איים חדר המבצעים של הפלגים הפלסטיניים בעזה כי אם ישראל תתקוף, "כל המטרות הישראליות יהיו בטווח הירי והיעדים שלנו".