חד"ש על הגבלות הכניסה לאל-אקצא ברמדאן: ממשלת הדמים מסכנת את שני העמים

ראש הממשלה נתניהו קיבל אתמול (ראשון) את דרישותיו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להגביל את כניסתם של אזרחים ערבים למסגד אל-אקצא במהלך חודש הרמדאן הקדוש למוסלמים. זאת, לאחר שנאסרה הכניסה למתחם של פלסטינים תושבי השטחים הכבושים. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וחבר בממשלת הימין הגן על החלטת נתניהו ומסר כי  "נוכח הרגישות הביטחונית, יוטלו מגבלות הנובעות משיקולים ביטחוניים בלבד. המגבלות האלו טרם סוכמו. גורמי הביטחון יגבשו את המלצותיהם בהתאם להערכת המצב ויביאו אותן לדרג המדיני בהמשך".

החלטה על הגבלת הכניסה גררה גינויים רבים. חד"ש מסרה כי "החלטת נתניהו ובן גביר להגביל את עליית המתפללים לאל-אקצא היא המשך לפגיעה של הכיבוש בזכויות הלאומיות והדתיות של הפלסטינים להתפלל באחד המקומות הקדושים ביותר באסלאם. יוזמת שר התבערה הלאומית בן-גביר ושותפיו במשטרה מכוונת להצית עוד זירות בזמן של מתיחות שיא – הן בשטחים הכבושים והן בתוך ישראל. זוהי המדיניות המוצהרת של ממשלת הדמים, והיא מסכנת את שני העמים".

לדברי יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, מוחמד ברכה "החלטה היא הכרזת מלחמה כוללת נגדנו, ומהווים הקדמה לריקון הקודש מהמסגד על מנת שהמתנחלים ישלטו על מסגד אל-אקצא לקראת הריסתו", והוסיף "מסגד אל-אקצא, בשלמותו, הוא מקום קדוש למוסלמים בלבד, ולאף אחד אחר אין זכות להיכנס אליו ולנהל את ענייניו, ולא נוותר על החופש להיכנס למסגד אל-אקצא, בחודש קדוש זה, ובכל יום ושעה". "ההחלטה לא תעבור, לא כאן ולא בעולם. ניסיונות לרוקן את אל-אקצא ייכשלו", הדגיש.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) סבור ש"ההגבלות הדרקוניות על עלייה למתחם אל-אקצא במהלך הרמדאן הן מהלך מטורף של חבורת הפירומנים בשלטון. נתניהו, יודע כי ההחלטות יבעירו את השטח ויעמיקו את מעגל האימה בו מצויים שני העמים. נתניהו יודע, ובוחר, שוב, בשפיכות דמים כדרך להמשיך בשלטונו". עמיתו לסיעה, יוסף עטאונה הוסיף: "שר הפשיזם הלאומני באישור נתניהו החליטו לעלות הכל באש ממשלת נתניהו-בן גביר החליטה להטיל מגבלות על כניסת האזרחים הערבים למסגד אל אקצה בחודש רמדאן. מה נתניהו לא יעשה כדי לרצות את בן גביר ולהישאר ראש ממשלה".

ארגון יוזמות אברהם מסר כי "ההחלטה להגביל את חופש הפולחן, כולל של אזרחי ישראל הערבים, ולמנוע הגעה למסגד אל אקצה ברמדאן, היא איומה, מסוכנת ותוביל לאסון. ככלל, החברה הערבית נוהגת באחריות וזהירות ושומרת על מרקם חיים נורמלי ותקין למרות הקושי הגדול בו היא נתונה מאז החלה המלחמה בשבעה באוקטובר. השר בן גביר, שהתאכזב להיווכח שלא פורצת תבערה בחברה הערבית, נחוש להקים על ישראל את העולם המוסלמי ולגרור את החברה הישראלית לעימות נרחב בין ערבים ויהודים. על נתניהו לחזור בו מהחלטתו לאמץ את תביעותיו ההרסניות של בן גביר ולקבל את המלצת כלל גורמי הביטחון".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112199