ועד עיתונאי הארץ: הזדמנות אחרונה לפני הכרזת סכסוך עבודה

 

השבוע נפגשו חברי צוות המו”מ של ועד העיתונאים עם מנכ”ל קבוצת הארץ רמי גז וסמנכ”לית הכספים נורית דרנגר. דובר הוועד מסר כי "בתחילת הפגישה הבהרנו לנציגי ההנהלה כי אם לא יסכימו להקפאת הליכי הפיטורים של עיתונאים למשך פרק זמן שיאפשר משא ומתן על חלופות לפיטורים, נבקש מהארגון היציג שלנו, אגודת העיתונאים, להכריז על סכסוך עבודה בעיתון הארץ-דה-מרקר".
נציגי ההנהלה לא הביעו נכונות להקפיא את הפיטורים. כמו כן הם עמדו בסירובם להציג בפני נציגי העיתונאים נתונים על מצבו הפיננסי של העיתון שיגבו את טענת ההנהלה כי הפיטורים הכרחיים, ולא הסכימו אף לומר מה יהיה מספרם של העובדים שההנהלה מתכוונת לפטר בגל הנוכחי. למעשה, נציגי ההנהלה לא הניחו על השולחן הצעה רצינית כלשהי. לקראת סוף הפגישה הודיעו נציגי העובדים "שלא נותר לנו אלא להכריז על סכסוך עבודה". לפיכך פנה הוועד לאגודת העיתונאים כדי לקדם את ההכרזה.
עוד באותו ערב פנה המו”ל עמוס שוקן למנכ”ל אגודת העיתונאים יוסי בר-מוחא כדי לעכב את ההכרזה, והגיע למשרדי האגודה מכתב שבו ביקש שוקן מהנהלתה להיפגש עם הנהלת “הארץ” לפני שתאשר את סכסוך העבודה. הנהלת אגודת העיתונאים החליטה להיעתר לבקשתו של שוקן. בר-מוחא הבהיר לשוקן כי אם הפגישה תיכשל, אגודת העיתונאים לא תשהה עוד את ההכרזה על סכסוך העבודה.
דובר הוועד מסר "אנו מקווים שההנהלה תנצל את ההזדמנות האחרונה שנותרה לה למנוע סכסוך עבודה בעיתון, אך מתכוננים גם לאפשרות השנייה ונמשיך לעדכן את העיתונאים בהתפתחויות".