ועד עובדי הביטוח הלאומי: קבלת הקהל בסניפים תתחדש ביום ראשון

הוועד הארצי של עובדי הביטוח הלאומי הודיע ביום חמישי כי שוטרי משטרת ישראל ישובו לאבטח את סניפי הביטוח הלאומי ברחבי הארץ. לאור זאת, הורה הוועד לחזור ולקיים קבלת קהל החל ממחר ,יום ראשון, בכל סניף שבו אכן יוצב שוטר במדים.

2016-04-09_212734

עובדי הביטוח הלאומי החלו לנקוט בעיצומים ביום ראשון שעבר בעקבות ההחלטה שהתקבלה בשל הנחייתו של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, שלא להציב שוטרים תוך הסניפים, כפי שהיה נהוג בכל השנים האחרונות. לדברי יושב ראש הוועד הארצי של עובדי הסניפים במוסד לביטוח לאומי, ירון צרפתי, לא מדובר בסכסוך עבודה או בדרישה כלכלית כלשהי, אלא בדאגה לשלומם וביטחונם האישי של העובדים והאזרחים שמגיעים לקבל שירות במוסד. לפי הוועד, בשנת 2015 טיפלו השוטרים המוצבים בסניפים ביותר מ-730 מקרי אלימות, איומים וניסיונות התאבדות. מדובר בעלייה של יותר מ-12% לעומת שנת 2014.

בוועד הבהירו בסוף השבוע שעבר כי הסניפים יישארו סגורים עד לשינוי ההחלטה. "מדי שנה מבקרים בסניפים יותר מ-3.5 מיליון אנשים", אמר צרפתי. "הניסיון מלמד כי נוכחות שוטר במדים בסניף מצמצמת לא רק את משך האירוע החריג אלא גם את עוצמתו. מפחיד לחשוב לאיזו רמת אלימות אנחנו עלולים להתדרדר אם ראש הממשלה והשר לביטחון פנים לא יתעשתו מהר ויורו למפכ"ל לבטל את ההחלטה השערורייתית והמסוכנת הזאת. הרי האלימות לא תיפסק ובמקום שוטר אחד מיומן המכיר את האוכלוסייה, מרתיע ומרגיע, תגיע לכל קריאה ניידת, שבה פועל, כידוע, צמד שוטרים". "במקום למגר אלימות כשהיא רק מתחילה וכבר בשלב המילולי, הרי שעד לבוא הניידת עלול כל אירוע להתפתח ולהתעצם הן ברמת האלימות והן במספר המעורבים", ציין צרפתי.