ועדי עובדים ברחבי הנגב תומכים בשביתת פקחיות עיריית באר-שבע

עשרות חברי ועדים ונציגי עובדים מאזור הדרום קיימו השבוע בלשכתו של מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מפגש תמיכה בפקחיות בעיריית בארשבע השובתות קרוב לחודש.הפקחיות החלו לשבות ב-15 בפברואר, זאת לאחר שדרישותיהן לשיקום שכרם, לאחר שהעירייה העבירה אותן לחלקיות משרה, לא נענו.

2014-03-11_194647

אוהל מחאה של השובתות ליד עיריית בארשבע (צילום: ההסתדרות בנגב)


עד לפני כחצי שנה עבדו הפקחיות משרה מלאה, אך הועסקו בצורה לא תקנית עלידי העירייה. כשהוסבר לעירייה עלידי ההסתדרות ומועצת העובדים שעליה להעסיק את הפקחיות עלפי חוקת העבודה, כמקובל ברשויות מקומיות ובמגזר הציבורי, הוחלט בעירייה להעניש את הפקחיות ולהעביר אותן לחוזה העסקה תקני, אבל בחלקיות משרה. מאז שינוי צורת ההעסקה משתכרות פקחיות החנייה כ-2,500 שקל על 70% משרה. חלק מהעובדים שרוצים לעבוד במשרה משלימה בכדי לסיים את החודש אף נענים בסירוב מצד הנהלת העירייה.

ההשלכות של התנהגות זו מצד העירייה מובילות את עובדות הפיקוח לקריסה כלכלית.יעקב אדרי, יו"ר מועצת העובדים, מסר: "העובדה שמתעמרים באמהות עובדות מזעזעת אותי. מועצת העובדים וההסתדרות עומדות לצד הפקחיות ונותנות להן גיבוי מלא. שביתתן היא שביתה חוקית וצודקת למען מטרה שאין חשובה ממנה, פרנסה בכבוד".מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, הוסיף: "החלטתי על אסיפת התמיכה של הועדים כדי לחזק את רוח הפקחיות שנאבקות כמו לביאות למען עתידן. מגיע לנשים האמיצות האלו להשתכר בכבוד ולהעניק לילדיהן את כל מה שהם צריכים. ההיענות מצד הועדים הייתה מדהימה ואני מקווה שהדבר יזרז את הנהלת עיריית בארשבע לשבת עם מועצת העובדים ולהחזיר לפקחיות את תנאי השכר שהיו להן".