ועדי העיתונאים ב'הארץ', 'דה מרקר' ו'גלובס' דורשים להכריז סכסוך עבודה בהקדם

ועדי העובדים בעיתונים "גלובס", "הארץ" ו"דה מרקר" פנו אתמול (חמישי) לארגון העיתונאים של ההסתדרות על מנת להכריז על סכסוך עבודה בהקדם. במכתב שנשלח לעובדים הוועד בעיתון הכלכלי "גלובס" נמסר כי בימים האחרונים הם פנו למו"ל ליובל סיגלר בבקשה לקבל מידע לגבי שינויים הצפויים בתנאי עבודתם של חברי המערכת, כמו הפסקת תשלום על הנחיית פאנלים, ואפשרות הפסקת תשלום על כתיבה לחלקים שונים בעיתון.

2017-08-25_163016

עוד נכתב כי נודע שעבודתה של מחלקת הסריקה תועבר אל מחלקת הגרפיקה, "וזאת בעקבות פרישת כל אנשי מחלקת הסריקה". מנגד, נמסר כי עבודת הגרפיקה בשעות הערב לאתר תיפול על כתפי כתבי האתר". בוועד טוענים כי "כל בקשותינו לקבל מידע מהימן לא זכו לתשובה עניינית, וכל שנענינו היה בנוסח: הפסיקו להפיץ 'פייק ניוז'".

כאמור, גם ועדי העובדים ב"הארץ" והמוסף הכלכלי "דה מרקר" ביקשו להכריז על סכסוך עבודה בקבוצה. זאת בעקבות הכרזת ההנהלה על קידום שינוי ארגוני שמשמעותו פגיעה בתנאי עובדים ופיטורים לפי הוועד.

במכתב נטען בין היתר כי "לאור אי הוודאות הנמשכת זמן רב, ועקב הכרזות חוזרות ונשנות של ההנהלה על כוונתם לקדם שינוי ארגוני שיוביל לפגיעה בתנאי ההעסקה של עובדים ופיטורים נרחבים בשתי המערכות, הגשנו לארגון העיתונאים המייצג אותנו בקשה להכריז על סכסוך עבודה".

ארגון העיתונאים צפוי לאשר את בקשתם של ועדי העובדים ביום ראשון הקרוב. מרגע ההכרזה על סכסוך עבודה תחל תקופת צינון של 14 ימים בטרם נקיטה בצעדים ארגוניים, במידה ואכן יידרשו.