השר שטרית מצטרף להנהלת חברת החשמל במערכה נגד העובדים

ארגון העובדים הארצי של חברת החשמל פרסם אתמול הודעת דואר אלקטרוני שהגיע אל הנהלת החברה משר הפנים, מאיר שטרית, בו פורטו עצות לכל המהלכים והצעדים ברמה האסטרטגית, שעל מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, לנקוט במערכה נגד העובדים לקדום תכנית הפיטורים. יצויין שהשר שטרית, בעת שכיהן כשר התחבורה ב-2005 תמך בהנהלת חברת האוטובוסים המופרטת של באר-שבע, "מטרו-דן", לשבור את התארגנות העובדים. הוא אף הבטיח מימון ממלכתי על מנת להביא חברה נוספת על מנת לשבור את השביתה.

בתגובה צעדו נהגי חברת האוטובוסים מטרו-דן בינואר 2005, ששבתו עד אז כ-48 יום, לעבר ביתו של שטרית ביבנה. לצועדים הצטרפה ויקי קנפו, שב-2003 צעדה ממצפה רמון לירושלים במחאה על הקיצוצים בקצבאות האמהות החד הוריות. אל צעדת הנהגים הצטרפו עשרות תושבים מבאר שבע וארגונים חברתיים.

ההודעה נשלחה ממחשבו האישי של שטרית במשרדי מפלגת "קדימה". בהודעה, שהגיע אל שולחנו של דובר החברה, דדי גולן, נכתב בין היתר: להציב את הסרטון של לסקר בו הוא מרצה על התכנית במשך כ-11 דקות בבלוג שלו; משלוח חוברת הסברה לכל עובד הביתה; "הודעות מינוריות" לעיתונות; מסרים מרכזיים שצריך להעביר לתקשורת ולציבור ועוד.

 

בריאיון שהעניק הבוקר יו"ר ועד העובדים בחברת החשמל, מיקו צרפתי, למוסף הכלכלי של מעריב מסר כי "ההנהלה התחמקת מהמשא ומתן זו ההנהלה. גם היום אני אומר – הכדור בידיים של המנכ"ל. שיודיע שהוא חוזר מהצעדים החד-צדדיים שהכריז עליהם ביום ראשון ושיתיישב איתנו למשא ומתן בידיים נקיות. אבל הידיים שלו לא נקיות; לסקר רוצה לדרדר את המצב בכוונה, במיוחד אחרי שהצהרתי 'שלא נוריד את השאלטר' ולא נפגע בצרכנים. כל העיצומים שלנו עד עכשיו היו מינוריים ופגעו בעבודת ההנהלה בלבד. אנחנו הורינו לכל העובדים באגף שינוע והולכה, שהוא האגף האחראי לתיקוני תקלות באספקת חשמל, להתייצב לעבודה. אבל מנהל האגף הודיע להם שילכו הביתה. אם העובדים לא יהיו שם, לא יתקנו תקלות. אנחנו הורינו לעובדים להישאר במקום כי אנחנו לא רוצים לפגוע בצרכנים. בגלל זה גם הורינו לעובדים שלא יחתימו כרטיס כדי שלא יידעו אם הם היו בעבודה או לא. המנכ"ל מוביל אותנו בכוח למצב שבו הצרכנים ייפגעו; הוא מנסה לגרור אותנו לניתוקי חשמל, ואני חושש שבסוף זה יגיע לשאלטר."