השר סמוטריץ' אמר שהחזרת החטופים 'זה לא הכי חשוב' וקרוביהם הפגינו בקריה בת"א

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר אתמול (שלישי) אחה"צ בראיון לרשת ב' של תאגיד השידור "כאן", כי החזרת החטופים "זה לא הדבר הכי חשוב". עוד הוסיף כי החזרת החטופים חשובה, אולם האמירות "בכל מחיר היא בעייתיות". בהתייחסה לדבריו, הוסיפה אמש השרה אורית סטרוק מהציונות הדתית בריאיון ליעקב אייכלר ב"כאן": "אי אפשר להרשות לעצמנו לא להיכנס לרפיח, גם במחיר סיכון חיי חטופים וגם במחיר סיכון חיי החיילים – למלחמה יש מחירים". עוד אמרה השרה סטרוק: "האירוע מורכב, ובתוכו צריך להישאר נאמנים למטרות המלחמה ולא למסמס אותן".

יצוין שקרובי החטופים קיימו אמש הפגנה סוערת בעקבות דברי סמוטריץ' מול בסיס הקריה בתל-אביב וחסמו את דרך בגין. אחיו של איציק אלגרט, דני, ששובת רעב בכיכר החטופים, הגיע למקום וקרא לבני נוער לא להתגייס לצבא: "אל תצאו למילואים, אל תתגייסו עכשיו. תחכו שראש הממשלה הרשע הזה יעזוב. אם תיפלו בשבי לא יהיה מי שיחזיר אתכם". אלגרט גם פנה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ואמר: "אל תמלאו את חובתכם כרגע למדינה כי המדינה לא ממלאת את החובות אליכם. היא הפרה את החוזה".

אלי אלבג, שבתו בת ה-18 לירי אלבג נחטפה, כינה את סמוטריץ' "איש חשוך וקטן" וזעם על כך שהוא מפקיר "את הילדה שלי, את הילדה שלו, את הילדים שלנו". הוא פנה ישירות לסמוטריץ' ואמר: "שייקחו לך את הילדים לעזה ואני אצעק ברחוב 'זה לא הדבר הכי חשוב'". הוא הוסיף: "מי שחושב שהאזרחים החטופים לא חשובים – אז שיחטפו לכם את הילדים ואחרי זה תדברו". אביו של החטוף עומר שם טוב, מלכי, זעק בהפגנה מול הקריה: "אני כבר לא מרגיש אזרח של המדינה, אני מרגיש אזרח סוג ב'".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127525/