השר אוחנה בתגובה לח"כ כסיף: הקריאה ליהודים להגיע חמושים ללוד לגיטימית

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס אתמול (שני) לקריאתו של חבר מועצת העיר לוד ליהודים חמושים להגיע לעיר ואמר כי "היא לגיטימית". במענה למכתבו של חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת), כתב אוחנה: "אינני מסכים כי מדובר בהסתה. הקריאה לאזרחים להתגונן מפני תוקפיהם, בין היתר באמצעות כלי נשק המוחזקים ברישיון כדין, היא קריאה לגיטימית". אוחנה חתם את המכתב במילים: "היו זמנים שבהם יהודים היו חסרי מגן וחרב מול תוקפיהם, ברוך ה' הזמנים הללו אינם עוד".

שוטרי משמר הגבול עוצרים מפגין בעת ההפגנות בעיר ב-12 במאי האחרון (צילום: אקטיבסטילס)

 

ביום שישי חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי, עמיחי לנגפלד, קרא בנוכחות ראש העיר יאיר רביבו ליהודים להגיע חמושים ללוד. בסרטון שהפיץ ח"כ כסיף  אמר לנגפלד בביקור בבית משפחה שנפגע מבקבוק תבערה: "אני לא סומך על משטרת ישראל שתצליח להגן עלינו, ואנחנו לקראת השבת הקרובה קוראים לאנשים חמושים, כמו שהיה פה בשבועות ובחג, לבוא ולהגן על עצמנו".

בעקבות הדברים פנה ח"כ כסיף לאוחנה והתריע כי בדברים יש "קריאה מפורשת לאנשים חמושים לקחת את החוק לידיים ואף להשתמש בנשק חם… וכל זאת בחסות ראש העיר לוד העומד לצד המסית". כסיף הזהיר כי "ללא התערבות מיידית מצדכם לעצירת ההסתה הפרועה הזאת לפגיעה בנפשות, עלול לקרות אסון כבד".

 

עוד בנושא:

עשרות הפגינו בלוד בעקבות שחרור החשוד ברצח מוסא חסונה; הערב תתקיים מחאה נוספת