השביתה שתוכננה בשירותי הפיקוח הווטרינרי נדחתה ליום א'

שביתה שתוכננה להתחיל הבוקר (חמישי) בשירותי הפיקוח הווטרינרי על המזון תידחה לראשון הקרוב, לצורך המשך המשא ומתן בין ההסתדרות ומשרד האוצר – כך הודיעה ההסתדרות אתמול לבית הדין לעבודה. העובדים דורשים את הסדרת זכויותיהם במעבר להעסקה באמצעות תאגיד הפיקוח הווטרינרי החדש, שמקימה המדינה בימים אלה. יצוין שהקמת תאגידים מסוג זה מהווה צעד לקראת הפרטת שירותים ממלכתיים.

לול בפיקוח וטרנינרי (צילום: אנונימוס)

אתמול פנתה מועצת הלול, המעסיקה הנוכחית של העובדים, לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בבקשת צו מניעה לשביתה. בהודעת ההסתדרות נאמר כי "החלטת ההסתדרות והעובדים לדחות את השביתה מגיעה מתוך אחריות ונכונות לבחון את הצעת הממונה על השכר, ולקיים מחר פגישת מו"מ דחופה עם כל הגורמים הרלוונטיים, על מנת לפתור את הסוגיות שבמחלוקת".

כ-135 הווטרינרים והמפקחים העוסקים בהסדרת ענף הלול, המשחטות וייצור הביצים, מועסקים כיום במועצת הלול, המשויכת למשרד החקלאות. בתחילת מארס הקרוב אמורים עובדים אלו לעבור להיות מועסקים בתאגיד ממשלתי חדש הכפוף למשרד החקלאות, "תאגיד הפיקוח הווטרינרי". הסוגיות המרכזיות שבמחלוקת בעקבות המעבר הן שמירת הזכויות והוותק של העובדים במעבר, טענות להתנהלות חד צדדית מצד הממונה על השכר באוצר, הסדרת זכויותיהם של עובדים שיבחרו לפרוש במסגרת המעבר, וכן מבוי סתום באשר להסדרת חריגות שכר לכאורה של רופאים. במועצת הלול עתרו בעקבות ההודעה על השביתה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בטענה כי יציאת השביתה לפועל צפויה לגרום לנזקים גדולים לענף הלול, לעסקים המסתמכים על תוצריו בתעשיית המזון ובחנויות ואף לפגיעה בריאותית חלילה בציבור ולהשמדת עופות במפעלים. כמו כן טענו כי המועצה, שהיא המעסיק הנוכחי של העובדים, איננה צד למו"מ המתנהל בין ההסתדרות לבין משרד האוצר.