הרשימה המשותפת בפנייה ליועמ"ש: פתח בחקירה פלילית נגד בן גביר

הרשימה המשותפת פנתה היום (רביעי), ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה כי תפתח חקירה פלילית נגד ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) בעקבות התקרית המתועדת במהלכה שלף אקדח ואיים אמש על שני מאבטחים ערבים בחניון בתל-אביב. עוד פנו חברי הרשימה המשותפת לקצין הכנסת בדרישה לשלול מחה"כ בן גביר את רישיון הנשק שניתן לו.

בן גביר תקף אמש שומרים ערבים בחניון בגני התערוכה ואף שלף אקדח. בן גביר טען כי שוטרים שהזעיק למקום עיכבו לחקירה כמה מהשומרים, אך במשטרה הבהירו כי איש לא עוכב, וכי גם השומרים העידו שבן גביר איים עליהם.

בן גביר שולף אקדח ומאיים על מאבטחי גני התערוכה בתל-אביב (צילום: מסך ערוץ 12)

 

לדברי הרשימה המשותפת יש לשלול מבן גביר את רישיון הנשק שנתן לו קצין הכנסת "כדי למנוע פגיעה ואיום על אזרחים חפים מפשע". "המעשה החמור של שליפת נשק ואיום על שני מאבטחים ערבים מצד חבר כנסת ופרסום המקרה מעורר תסיסה בקרב הציבור", כתבו. "פרסום סרטונים מסיתים בהם ח"כ בן גביר נראה כשהוא מתנהג באלימות ומהווה דוגמה לתומכיו, הוא נדבך נוסף של ההסתה והבערת השטח המסוכנת של בן גביר, שעשויה להוביל אזרחים הנחשפים להתנהלותו לבחור להוציא לפועל פעילות אלימה ומסוכנת". יצוין שבן גביר זומן לשיחת "רענון נהלים" אצל קצין הכנסת, יובל חן.

"אין כל ספק שמדובר באדם מסוכן שאינו מסתפק בהסתה מילולית – שהיא כשלעצמה מדרבנת אנשים לנקוט בפעולות פיזיות אלימות – אלא באדם שעלול להוציא את ההסתה לפועל במו ידיו", נמסר מהרשימה המשותפת. מעיריית תל אביב, המפעילה את גני התערוכה, נמסר כי העימות החל לאחר שבן גביר, שחנה במקום אסור, התבקש להזיז את הרכב.