הרופאים פותחים בצעדי מחאה עקב כוונת ממשלת הימין לבטל 600 תקנים

בעקבות כוונת ממשלת הימין לבטל מאות תקנים במערכת הבריאות וסימני השאלה באשר לתקצוב בתי החולים לאחר שנת הקורונה, הרופאים פותחים צעדי מחאה  ומחר (שני) בשעה 10:00 בבוקר יקימו מאהל מחאה מחוץ למשרד האוצר בירושלים ובו יקראו פעילים לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית.

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: הר"י)

 

יצוין שההסתדרות הרפואית (הר"י) אישרה בחודש שעבר הכרזה על סכסוך עבודה שיאפשר פתיחה בצעדים ארגוניים עד כדי שביתה של כלל הרופאות והרופאים במערכת הבריאות הציבורית. "לא יעלה על הדעת שהקורונה עדיין לא מאחורינו, ובמשרד האוצר כבר שולפים גזירות וצעדים חד צדדיים".

יו"ר הר"י, פרופ' ציון חגי, ביום חמישי האחרון כי לאור מצבה הקשה של מערכת הבריאות הרופאים לא יהססו לצאת למאבק שיכלול צעדים משמעותיים, ביניהם שביתה. "במהלך הקורונה לא צייצנו, כעת יש לנקוט באמצעים, ואמצעים זו השבתה של המערכת. נעשה את זה כי אנחנו מבינים שאנחנו דואגים לעתיד עם ישראל", אמר חגי בוועידת המגזר הציבורי, ששודרה בחדשות 12.

פרופ' חגי ביקר בחריפות את הזנחת מערכת הבריאות על ידי ממשלת הימין בשנים האחרונות: "הציבור מבין את המשמעות של מערכת בריאות חזקה ואיתנה בישראל, ולצערנו באוצר מתקשים להבין, ותמיד שמרו אותה בהרעבה". בין היתר התייחס חגי להקצאת "תקני קורונה" זמניים למערכת הבריאות, שעתידים להסתיים בקרוב. "יש 1,500 סטז'רים שמחכים להיקלט ואין להם תקנים, זה חלם. אנחנו נלחמים מול האוצר על השארת 600 התקנים, שמוגדרים כרגע זמניים, שחיזקו את מערכות הטיפול בקורונה". חגי הוסיף: "אם ירעיבו את הסוס, הסוס בסוף ימות. לא צריך למחוא לנו כפיים, צריך השקעה במערכת הבריאות, בכוח אדם, צריך לדאוג לפערים בין מרכז לפריפריה".