הקואליציה להעסקה ישירה: לראשונה תאגידים יוכלו לנהל בתי ספר ציבוריים

משרד החינוך מקדם בשקט שינוי דרסטי: תאגידים קפיטליסטים יוכלו לנהל בתי ספר ציבוריים. כך עולה מחוזר שהפיץ משרד החינוך בקרב ראשי ראשויות מקומיות שחשפה לילי בןעמי, מהקואליציה לעסקה ישירה. השיטה הזו פותחה בארה"ב תחת השם "צ'רטר סקול". מה המשמעות? נציגי קונצרן קוקה קולה יכולים להיות חברים בדירקטוריון בית ספר ולהשפיע על תוכנית הלימודים. קיצוץ בתקציב הטיול השנתי או כל פעילות לטובת שורת הרווח. הפרטה זו של החינוך גורמת להרחבת תופעת מורות הקבלן וגריעת מורות מהאיגודים ומהסכמים הקיבוציים, פגיעה במעמד המורה והמקצוע ועוד.

2018-05-11_171324

לדברי בןעמי אסור ששירותים חברתיים כמו חינוך ורווחה יסופקו על ידי חברות למטרות רווח. "זה כבר קיים בשירותי רווחה והוכח כפוגעני כלפי מקבלי השירותים וכלפי נותני השירותים. כך למשל עובדת סוציאלית העידה בכנס בכנסת שהבוס שלה הנחה אותה לא לשחרר מטופל שהבריא בבריאות הנפש, כי זה אומר מיטה ריקה. ומיטה ריקה זה פחות כסף כל חודש. הרבה כסף".

לגבי מערכת החינוך "המשמעות הצעד הנוקט המשרד שבראשות נפתלי בנט היא שמשתלם להכניס יותר ויותר ילדים לכיתה אחת כמו סרדינים, שמשתלם להעסיק מורה פחות משכילה, שמשתלם לרכוש כסאות לא אורתופדים לילדים, לפתוח את הספרייה פחות שעות ועוד".

ההפרטה מכניסה שיקולים זרים שהוכחו כבר כהרסניים. אסור ששיקול הרווח הכלכלי יכנס לניהול בית ספר. השיקול היחיד צריך להיות טובת הילד, החברה והמדינה. החינוך הציבורי צריך להיות מנוהל ומופעל ישירות על ידי משרד החינוך והרשויות המקומיות", הדגישה.