הפגינו מול בית המשפט הצבאי עופר בקריאה לשחרורו של הפעיל הפלסטיני מונד'ר עמירה

פעילי שלום ישראלים הפגינו אתמול (שני) מול בית המשפט הצבאי עופר בשטחים הפלסטינים הכבושים בקריאה לשחרורו של הפעיל מונד'ר עמירה, יליד 1971. העצור הוא פעיל ותיק, מגן זכויות אדם, ועובד סוציאלי במקצועו, המקדם התנגדות עממית נגד גירוש של קהילות בסיכון כמו במסאפר יטא, ובעמק הירדן.

עמירה נעצר בביתו שבמחנה הפליטים עאידה ליד בית לחם בשבוע שעבר (18.12) בפשיטה של הצבא על ביתו ובית אימו בשלוש לפנות בוקר. על פי העדויות הוא ואחיו הוכו בעת המעצר.

הפעילים מסרו: "המעצר של מונד'ר מעורר דאגה רבה גם לאור ההחמרה במדיניות ישראל בשטחים בתקופה זו, וההתנערות של ישראל מכל נורמה אנושית כלפי עצירים פלסטינים. יותר מ-4000 נעצרו במעצרים המוניים בגדה המערבית ובירושלים מאז ה-7 באוקטובר".

עמירה כבר נידון במארס 2018 לשישה חודשי מאסר. הוא נעצר בדצמבר 2017 בעת הפגנה בבית לחם נגד הצהרותיו של נשיא ארה"ב דולנד טראמפ ובקריאה לשחרורה של הנערה עהד תמימי ומאז הוחזק בכלא. בסרטון שמתעד את מעצרו של עמירה הוא נראה כשהוא אוחז בשלט תמיכה תמימי, כאשר קבוצה של חיילים רצה לעברו ותופסת אותו.

בנובמבר 2021, קצינה בכירה במינהל האזרחי איימה על עמירה שהוא "תחת המעקב שלה". על פי "הארץ", הקצינה סא"ל טלי קרויטורו-אהרון, ראש מינהלת התיאום והקישור של אזור בית לחם, אף דרשה מעמירה "להפסיק את ההסתה, הפרובוקציות בשטח וברשת". עמירה הצטרף אז לקבוצת פעילים פלסטינים שסייעה לחקלאים פלסטינים מהכפר תקוע במסיק ליד התנחלות, כשהיא מלווה בדיפלומט מדרום אפריקה.