העובדים הסוציאליים קיימו כנס בעקבות החתימה על צו ההרחבה

העובדים הסוציאליים קיימו השבוע כנס בעקבות החתימה על צו ההרחבה תוקפו החל מ-1 במארס האחרון. בכנס שנערך בבית הוועד הפועל של ההסתדרות בתלאביב השתתפה צפרא דוויק, יו"ר האיגוד ועובדות סוציאליות רבות. בכנס השתתף גם עו"ס ליאור קיי אבישי, יו"ר חטיבת עמותא באיגוד (המאגדת את המועסקים בשירותי הרווחה המופרטים) ומפעילי תנועת "עתידנו". הוא קרא לממש את צו ההרחבה בכל מקום עבודה בו מועסקים עובדים סוציאליים. בדבריו בכנס "זהו הישג היסטורי – לאחר עשור של מאבק. אבל ללא אכיפת הצו – אין לו כל משמעות".

2017-03-03_152658

עו"ס ליאור קיי אבישי בכנס שנערך השבוע בוועד הפועל של ההסתדרות (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

יצוין שפעילות ופעילי תנועת "עתידנו – למען עתיד העבודה הסוציאלית בישראל" פרסמו הבוקר (שישי) פנייה לשני המתמודדים על תפקיד יו"ר ההסתדרות: ח"כ שלי יחימוביץ' ועו"ד אבי ניסנקורן. בפנייה נאמר: "ההסתדרות היא הארגון המאגד את מספר העובדים הגדול ביותר בישראל והמשפיע ביותר על יחסי העבודה במשק. לאור זאת, לא ניתן להפריז בחשיבות תפקיד יו"ר ההסתדרות המנווט/ת את דרכי פעולתו של הארגון. אנו מצפות מההסתדרות והעומד/ת בראשה, להוביל את המאבק נגד המדיניות החברתיתכלכלית הניאוליברלית הקיימת בישראל, המותירה את העובדים חשופים לניצול ופגיעה, ומותירה משפחות רבות להתמודד עם עוני מחפיר, אפילו משפחות בהן שני ההורים עובדים. לתפיסתנו, ההסתדרות כארגון חברתי אמורה לשים על סדר היום הציבורי את חיזוק מדינת הרווחה ומעמד העובדים, את ההתמודדות עם יוקר המחייה ושחיקת השכר ולהיאבק לשינוי מדיניות הממשלה ואל מול ארגוני המעסיקים באומץ ובנחישות".

ל"עתדינו" מספר דרישות: "על ההסתדרות לשים בראש סדר העדיפויות הובלת מאבקים חברתיים רחבים, כגון המאבק להעסקה ישירה ומאבק על גובה קצבת הזקנה, וכן מאבקים הנוגעים לכלל העובדות/ים במשק, כמו ביטול רכיב ההשלמה לשכר מינימום כרכיב שכר קבוע, שיפוי מלא עבור ימי מחלה והגדלת מספר ימי החופשה לכלל העובדים. אנו מאמינות כי על ההסתדרות לעבור מהפך בכל הקשור לשקיפות ודמוקרטיה, כלפי העובדים והאיגודים המאוגדים בה וכלפי הציבור בכלל. מתוך כך, ישנה חשיבות רבה שהחלטות לגבי הסכמי שכר ומאבקים של איגודים שונים יתקבלו על ידי העובדים באותו איגוד, באופן דמוקרטי". כמו כן, "אנו מצפות מההסתדרות להיות ארגון לוחמני ולא להסתפק בעליות שכר בפעימות שמשאירות את המצב על כנו, כפי שציבור העובדות הסוציאליות חווה על בשרו. עובדים באיגודים רבים סובלים מעיוותי שכר משמעותיים, כפי שקורה באיגוד העובדות הסוציאליות, ולפיכך אנו קוראות להצמדת השכר לשכר הממוצע במשק ואנו מצפות לראות סולידריות ותמיכה של וועדים גדולים וחזקים באיגודים שכוח ההשבתה וההשפעה שלהם על דעת הקהל והממשלה קטן יותר".

מידע מלא על צו ההרחבה: http://www.socialwork.org.il/tzav