העובדים בכי"ל יפתחו במחאות בעקבות ההחלטה על סגירת מפעל המגנזיום

בעקבות החלטת דירקטוריון קונצרן כי"ל המופרט, שבבעלות עידן עופר, מסוף השבוע האחרון לסגור את מפעל המגנזיום ולפטר מאות עובדים נוספים, הוועדים התכנסו אתמול (ראשון) בבארשבע והחליטו לפעול כנגד החלטת הבעלים ולפתוח במחאה. בתום הפגישה נמסר ש"אין בכוונתו להיות כלי משחק בידי עידן עופר, ניר גלעד, סטפן בורגס וההנהלה, נגד המלצות וועדת ששניסקי". הוועדים החליטו לפעול נגד החלטת הבעלים תוף שיתוף פעולה עם ההסתדרות, ראשי הרשויות המקומיות בנגב וחברי כנסת.

2014-09-01_195533

מחאה בארשבע של עובדי כי"ל נגד ההנהלה. במרכז התמונה: יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף (צילום: מרחב הנגב בהסתדרות)

מפעל מגנזיום הוקם בשנת 1996 על ידי התאגיד הגרמני פולקסווגן והחברה לישראל כחלק ממפעלי ים המלח. בשנת 2000 הופרד מפעל המגנזיום ממפעלי ים המלח, החל משנת 2009 הוא נמצא בבעלותה המלאה של כי"ל, לאחר שפולקסווגן עזבה את המפעל. בשנת 2008 הפך המפעל לאחד יצרני המגנזיום הגדולים בעולם. המפעל מעסיק כיום ישירות כ-400 עובדים, ומכלכל בעקיפין כ-400 עובדים נוספים בנגב המתפרנסים ממתן שירותים חיצוניים למפעל, ביניהם אנשי הסעדה וניקיון, טכנאי מחשוב, טכנאי חשמל ובעלי תפקידים נוספיםנמסר כי "800 משפחות יאבדו את פרנסתן מרבית עובדי המפעל מתגוררים בדימונה".

לדברי יו"ר ועד עובדי מגנזיום, אבי בןשושן, "החלטת הנהלת כי"ל, לסגור את המפעל לשלוח הביתה מאות עובדים ותיקים, נאמנים ומסורים עוד לפני פרסות מסקנות ועדת ששינסקי הוכיחה כי הנהלת החברה משתמשת בעובדים בציניות וברוע לב ככלי משחק מול המדינה. משמעות ההודעה על הכוונה לסגור את המפעל היא 400 משפחות בדרום שמאבדות את הפרנסה והלחם שלהן. אנחנו נצא בתקופה הקרובה למלחמה משותפת בהנהלה כנגד ההחלטה הזו, יד ביד עם שאר אלפי עובדי כי"ל. עבורנו לא מדובר בעוד מס או פחות מס, תשלום תמלוגים או אין תשלום, זו מלחמה על החיים שלנו". אבנר סן סניור, יו"ר ועד עובדי הברום בכי"ל הוסיף: "מבחינה כלכלית, מה שהחמאס לא הצליח לעשות במבצע "צוק איתן" מנסים כעת לעשות עידן עופר, ניר גלעד וסטפן בורגס – לחרב את הכלכלה בנגב. הנהלת כיל שכחה את החשיבות של עובדיה לנגב ואין לה בעיה למשוך משכורות דמיוניות ובמקביל לפטר מאות עובדים אשר מהווים את הגרעין הכלכלי של הנגב וזאת אך ורק כנקמנות על המלצות ועדת ששינסקי ולמען הגדלת הרווח האישי שלהם". ארמונד לנקרי, יו"ר ועד עובדי ים המלח, הדגיש: "זו לא שנה ראשונה שמפעל המגנזיום מדשדש אך מעולם אף הנהלה לא חשבה על סגירתו. ועדת ששינסקי תשפיע על משכורות ותנאי העובדים אך הדבר אינו מפריע לנו. ששינסקי הוא לא האיש שסוגר את מפעלי כי"ל אלא עידן עופר במו ידיו". בתום מפגש הוועדים מסר יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף: "ההסתדרות רואה בחומרה רבה את החלטת דירקטוריון כי"ל בכל הנוגע לסגירת מפעל המגנזיום ותכנית ההתייעלות המואצת במפעל תרכובות הברום. ההסתדרות תתמוך בוועדים במאבק עיקש וחריף על מנת למנוע מהנהלת כי"ל להשתמש בעובדים להשגת מטרותיה".