הסתיימה השביתה הכלל-ארצית הראשונה של הסגל הזוטר במכללות הציבוריות

הבוקר (ראשון) הסתיימה שביתה האזהרה בת שבוע בה פתחו מצרים מהסגל הזוטר במכללות הציבוריות. יצוין שהשביתה של הסגל הבכיר נמשכת. השביתה החלה ביום ראשון שעבר עם תחילת שנת הלימודים במכללות. מהפורום המתאם של סגל ההוראה במכללות נמסר למרצים ש"שביתת האזהרה הסתיימה ואנו רוצים לחלוק בכמה מרגעי השיא של השבוע שעבר על כולנו, החל ממשמרות השביתה בשערי המכללות, הדיון בוועדת החינוך של הכנסת שהוקדש לנושא, וכלה בהפגנת המחאה במכללת ספיר והסיוע ההדדי של מרצים באכיפת השביתה. זאת לקראת המשך מאבקנו הצודק".

2018-10-28_195337

מרצים שובתים מפגינים בשדרות ליד מכללת ספיר, ביום רביעי שעבר (צילום: ארגון סגל ההוראה)

"השביתה הזו היא מהלך חלוצי והיסטורי לכולנו; בפעם הראשונה חברו יחד מרצים ממכללות שונות בכל רחבי הארץ, מכנרת בצפון ועד ספיר בדרום, בתביעה משותפת וראויה מאין כמוהלהשוות את תנאי ההעסקה של סגל ההוראה במכללות הציבוריות לאלה של הסגל באוניברסיטאות. זה לא עוד מאבק מקומי שמוכרע אחרי כמה סבבים של מאבקי כוח מול ההנהלה, וזה לא מאבק על הטבות מפליגות שנובע מחמדנות ונשען על סחטנות".

ועוד נמסר מהפורום המתאם "אנו עומדים בפתחם של שבועות מאתגרים שבמהלכם נמצה את כל אפשרויות המו"מ. אנו מקווים שנציגי ור"מ (ועד ראשי המכללות) והאוצר יציגו הצעה ברורה שמתכתבת עם ליבת דרישותינו ושמה סוף להעסקה הפוגענית ולאפליה הנמשכת כבר 25 שנים".