הסתיימה השביתה בחברת 'רינקם קומפני' בנאות חובב; פיטורים בארקיע

עובדי רינקם קומפני שבנאות חובב שבנגב שבו הבוקר (רביעי) לעבודה סדירה, לאחר שאתמול פתחו בשביתה ובמסגרתה חסמו את שערי הכניסה למפעל. השביתה פרצה לאחר שאחד מחברי ועד העובדים במפעל הוזמן לשימוע. בעקבות השביתה, דן אמש בית הדין לעבודה בבאר-שבע במשבר ברינקם קומפני, ובמהלכו סוכם כי במקום שימוע תיערך לחבר הוועד שיחת בירור בלבד, ובמקביל יתחדש מייד ההמשא-ומתן בין העובדים לבין ההנהלה לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשון.

עובד רינקם, כפי שצולם אתמול בבוקר, בשער הכניסה למתקני החברה ברמת חובב שבנגב (צילום: ועד עובדים)

 

כאמור, עשרות עובדי החברה הרב-לאומית האמריקאית רינקם פתחו אתמול בשביתה, נוכח התנכלות חמורה ואסורה של הנהלת החברה לחברי ועד העובדים ופגיעה בהתארגנותם. רינקם משמשת כמחסן הלוגיסטי הבלעדי של מפעל אינטל בקריית גת, המספק לו בעיקר כימיקלים ההכרחיים לתהליך הייצור. כ-40 עובדי רינקם התאגדו לאחרונה בהסתדרות ולפני כחודש הוכרז סכסוך עבודה במקום בעקבות גרירת רגליים של ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון. לחברה עשרות מתקנים ברחבי ארה"ב וגם בעולם: אירלנד, סין, טאיוואן, סינגפור ודרום קוריאה.

כמו כן, על פי ההבנות בין ההסתדרות להנהלה נמסר אמש שארקיע  צפויה לפטר כ-15 עובדים מתוך כ-650 עובדים בחברה. לפני כחודש הוכרז סכסוך עבודה בין החברה לבין ההסתדרות, על רקע כוונתה לפטר מאות עובדים, אך לאחר מכן החברה חזרה בה.

על פי הודעתה של ארקיע, צפויה החברה לקלוט חלק מן העובדים שהיו מוצבים בשדה דב לצורך הקמת מחלקה חדשה בנתב"ג שתעניק שירותים שהוענקו עד כה על ידי רשות שדות התעופה. בנוסף תצמצם ארקיע את היקף השירותים שמקבלת החברה מחברת שירותי הקרקע אירוהנדלינג – ובמקומה תשתמש בעובדים של ארקיע. מההסתדרות נמסר כי "ההסתדרות, הנהלת ארקיע וועד עובדי החברה הגיעו להבנות אשר שומרות על האיתנות הכלכלית של החברה ועל מעמדם התעסוקתי של העובדים. זאת כחלק מההליכים הנדרשים בעקבות ההשלכות הנובעות מסגירת שדה דב".