הסתיים תקופת הצינון בסכסוך העבודה של הסגל הזוטר: שוקלים לפתוח בשביתה

הסתיימה "תקופת הצינון" של 15 יום מאז הכריזו שישה ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות על סכסוך עבודה. עתה שוקלים ראשי הארגונים לפתוח בשביתה, לאחר שהמו"מ עם האוניברסיטאות על חידוש ההסכם הקיבוצי נקלע למבוי סתום.

2017-12-07_202608

סטודנטים במכללת בית ברל מפגינים למען מרצי הסגל הזוטר השובתים (צילום: אגודת הסטודנטים בבית ברל)

ממטה המאבק של הסגל הזוטר נמסר כי פגישות המשא ומתן שהתקיימו בשבועיים האחרונים לא הביאו לפריצת דרך. "המו"מ עם ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) מתנהל בעצלתיים, הפערים בסוגיית צמצום פערי השכר וגיבוש מודל שכר חדש אחיד עדיין גדולים. גם בנושא הביטחון התעסוקתי לא חלה התקדמות. אנו נחושים להגיע להסכם שיטיב עם חברי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות, שיביא לשיפור בתנאי ההעסקה ולהגברת הוודאות והיציבות בהעסקה שלנו". עוד נמסר כי "בשבוע הקרוב נקבעו שתי פגישות משא ומתן עם ראשי האוניברסיטאות; אם לא תחול התקדמות של ממש במסגרת פגישות אלה, ניאלץ לנקוט צעדים ארגוניים".

יצוין שלאחרונה נפגשו נציגי הסגל הזוטר עם ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת). בתום הפגישה מסר ח"כ חנין "ארגוני הסגל הזוטר הכריזו על סכסוך עבודה. הם נאבקים נגד שיטת העסקה פוגענית: מידי שנה מפטרים את המרצים האלה. עד הרגע האחרון הם לא יודעים אם בכלל ימשיכו ללמד. והמצב הזה נמשך שנים. כך מוזילים את הוצאות המעסיק על חשבון זכויות העובדים. אבל, בסופו של דבר, כולם נפגעים מכך גם המרצים וגם הסטודנטים. אני קורא לסטודנטים ולכל הסגל באוניברסיטאות ובמכללות לתמוך במאבקים האלה. מוסדות ההשכלה הגבוהה צריכים להיות דוגמא ביחס לעובדים. זה דרוש. זה אפשרי. ניאבק על כך ביחד".

עדכונים על מהלך המו"מ ניתן לקבל בעמוד הפייסבוק של מטה המאבק