הסכם קיבוצי מיוחד נחתם עם שתי חברות המנופאים גרנד ויטליטי ופרוג'קט פרו

הסכם קיבוצי מיוחד נחתם אתמול (שני) בין נציגי הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, התאחדות בעלי המנופאים וחברות המנופים גרנד ויטליטי ופרוג'קט פרט. ההסכם, שיחול על עשרות העובדים בשתי החברות, מיטיב את זכויות המנופאים, קובע כללי בטיחות.

מנופאי בן 60 נפצע באורח קשה בשבוע שעבר לאחר שמעד מתאו במהלך חילופי משמרות ונפל מגובה של כ-20 מ' ונבלם בסולם פנימי, במהלך עבודתו באתר בנייה ברחוב אנה פרנק בגדרה (צילום: מד"א)

בין היתר, ייהנו העובדים משעות עבודה ומנוחה מוגדרות, מהשתלמויות מקצועיות, מהדרכות בטיחות שנתיות, מהפרשות לקרן השתלמות ומשמירה על ותק ענפי. כמו כן, יזכו העובדים גם להטבות בתחום הרווחה.

יצוין שבעקבות הקטל במקומות העבודה, פעילי פורום המאבק בתאונות עבודה של חד"ש יחד עם פעילי מק"י יפגינו ביום שישי הקרוב, 22 בינואר, בתלאביב, בירושלים, בנצרת וליד סכנין. מהפורום נמסר "נגיף תאונות הבניין ממשיך להשתולל באין מפריע, אלפי עובדים קפחו את חייהם על גבי פיגומים ומנופים ברחבי הארץ. במהלך 2020 נהרגו 67 עובדים בתאונות עבודה, בהם 33 בענף הבנייה, ועשרות רבות נפצעו". לדבריהם "לנגיף תאונות הבניין אין מסיבות עיתונאים ואין כותרות ענק, אין גם ישיבות ממשלה ופרויקטור מיוחד, יש רק ממשלה שעוצמת עיניים וקבלנים שקוצרים רווחים של מיליונים על קיצוץ עלויות הבטיחות". עוד הבטיחו ש"ביום שישי הקרוב, ומדי חודש, נפגין ברחבי הארץ נגד מדיניות הממשלה המעדיפה רווחים על חיים. דם הפועלים אינו הפקר". "זו לא תאונה – זו אשמת המדינה", הדגישו.

המחאות יתקיימו בשעה 13:00, בו זמנית ברחבת המשביר במרכז ירושלים, בפינת הרחובות מטלוןהעלייה בדרום תלאביב. בשעה 16:00 בצומת יובלים ממערב לסכנין וב-17:00 בכיכר המעיין במרכז נצרת.

ההפגנות בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/3755148771259228