הסכם קיבוצי בכאל: תוספות שכר של יותר מ-9% במשך שלוש שנים

ההסתדרות, הנהלת חברת כרטיסי האשראי כאל (cal) וועד העובדים חתמו אתמול (ראשון) על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כ-1,400 מעובדי החברה. ההסכם יהיה בתוקף עד סוף שנת 2018. ההסכם כולל תוספת שכר שנתית ממוצעת של 9.3% לתקופת ההסכם (3.1% ממוצע לשנה). העלאת השכר בהסכם תיטיב עם מאות עובדים המשתכרים ברמות הנמוכות (עד 7,500 שקל בחודש), ואלו יקבלו תוספת נוספת בגובה ממוצע של עד כ-5%. תוספת הוותק הקבועה שמקבלים עובדי החברה תגדל לשיעור של 0.5%. יודגש כי כל תוספות השכר הללו יינתנו באופן רטרואקטיבי החל מתחילת 2016.

2016-06-27_184421

בהתאם להסכם, יוגדל השכר התחילי בכאל ל-5,000 שקל, כבר מחודש יולי. זאת למרות שהפעימה להעלאת שכר המינימום בכלל המשק ל-5,000 שקל תתבצע רק בינואר 2017. בעתיד, ימשיך לעלות שכר המינימום בחברה בהתאם למתווה העלאת שכר המינימום בישראל שיזמה ההסתדרות.
באופן תקדימי, עובדי כאל יקבלו מענק בגין מכירת ויזה אירופה בסכום של כ-1.5 משכורות בממוצע לעובד. מדובר בפעם הראשונה שעובדי חברה בישראל ייהנו ממכירת מניות שנעשית מחוץ לחברה עצמה ומחוץ לגבולות המדינה. עוד הוסכם כי מספר ימי דמי ההבראה שיקבלו העובדים בוותק של 10 שנים ומעלה יגדל באופן מדורג בין יום לשלושה ימים, התעריף של כל יום הבראה יגדל ויעודכן באופן מדורג אף הוא עד ל-1,150 שקל ליום. כל העובדים הקבועים יקבלו תוספת של יום חופשה אחד מעבר למכסת ימי החופשה הנוכחית.

בנושא הביטוחים הפנסיוניים וקרן ההשתלמות לעובדים נקבע כי ההפרשה המקסימלית של החברה לקרן הפנסיה של העובדים תעמוד על 7.5%, וההפרשה המקסימלית לקרן ההשתלמות תגדל אף היא במהלך תקופת ההסכם לשיעור דומה. סעיפים נוספים עליהם הסכימו הצדדים קובעים כי החברה תקצה רבע מיליון שקל בכל אחת משנות ההסכם לטובת מלגות לימודים לילדי העובדים. 200 אלף שקל נוספים יוקצו מדי שנה למלגות לימודים לעובדים עצמם.

עובדים שלהם ילדים בני 3 חודשים עד 3 שנים יקבלו תוספת גני ילדים שתגיע עד ל-700 שקל ל-2 ילדים. עובדים שלהם ילדים בגיל 3-18 יקבלו תוספת שכר חודשית של 100 שקל לילד. מדי שנה בחודש יולי, עובדים שלהם ילדים בגיל 3-12 יקבלו גם "תוספת קייטנות" בגובה 1,000 שקל. בנוסף לכך ההסכם קובע כי מדי שנה עובדים הזכאים יקבלו קצבת ביגוד בסך של 1,650 שקל. שווי השי לחגים שיקבלו העובדים יעמוד על 1,200 שקל בשנה. כאל תעמיד תקציב ספורט שנתי בגובה של 525 אלף שקל, ואף תקים חדרי כושר נוספים לרווחת עובדיה. החברה תמשיך להעמיד תקציב לטובת נופש שנתי לעובדים, ובתקופת ההסכם תקצה כ-5 מיליון שקל לטובת פעילויות רווחה מטעם ועד העובדים. יצוין שעל מנת להשיג את ההסכם ועד עובדי כאל הכריז בסוף אפריל האחרון על סכסוך עבודה ואף התכוונן לפתוח בשביתה החל מה-3 במאי. במכתב אשר נשלח לכל העובדים הסביר יו"ר הוועד אופיר הרפז כי "המו"ל לחידוש ההסכם הקיבוצי לשנים הבאות התנהל עד כה בסובלנות, בממלכתיות ובנימוס. אלא, שאורך הרוח שלנו מתפרש, ככל הנראה, בעיני הנהלת כאל והנהלת דיסקונט – כחולשה".