הסכם המסגרת במגזר הציבורי הורחב לעובדים הסוציאליים בשירותים המופרטים

שר העבודה, יואב בן צור, חתם אתמול (ראשון) על צו להרחבת של הסכם המסגרת במגזר הציבורי שנחתם בין ההסתדרות לממשלה באפריל אשתקד, על עובדים סוציאליים שמועסקים בשירותי הרווחה המופרטים . בכך ייהנו עובדים סוציאליים בשירותים מופרטים מאותן הטבות להם זכו עמיתיהם בשירות המדינה, ברשויות המקומיות ובגופים ציבוריים. הצו יחייב את המעסיקים הפרטיים להטבות שבהסכם, וימנע העסקה בתנאים נחותים יותר, והמדינה תחויב לשפות אותם על כך.

ההסכם הקיבוצי נחתם אשתקד בין ההסתדרות לממשלת ישראל, מרכז השלטון המקומי, שלוש הערים הגדולות, מרכז המועצות האזוריות, חבר המועצות הדתיות, המוסד לביטוח לאומי, שירות התעסוקה, אוניברסיטאות העברית בירושלים, בר-אילן, בן גוריון בנגב, חיפה ותל-אביב, הטכניון, מכון ויצמן, שירותי בריאות כללית והסתדרות מדיצינית הדסה.

ההסכם שיחול מ-1 במארס הקרוב כולל: מענק חד פעמי של 6,000 שקל למשרה מלאה, תוספת שקלית חודשית של 400 שקל למשרה מלאה, עדכון טבלאות השכר בפעימות עד שנת 2027, קיצור שבוע העבודה, הגורם לעליית ערך השעה לרכיבי עבודה נוספת והוספת יום חופש על חשבון החופשה המרוכזת בפסח הקרוב.

יצוין שאיגוד העובדים הסוציאליים קיים בתחילת החודש שלוש אסיפות הסברה מקוונת בכותרת "מאבק האיגוד בעקבות ה-7 באוקטובר והמלחמה" ובמרכזן: עתידם של שירותי הרווחה בעקבות המלחמה והתקציב הניאו-ליברלי שאושר בממשלה. עוד דנו משתתפי האסיפות על דרישות האיגוד.

האיגוד פנה למשרדי הממשלה ודרש הקדמת הפעימה השנייה של ההסכם הקיבוצי כדי לאפשר גיוס עובדות ועובדים סוציאליים לשירות הציבורי ותוספת של 5,000 עובדים סוציאליים בכלל השירותים הציבוריים. כמו כן, האיגוד דורש להגביל את עומס העבודה שנוצר עוד בטרם פרצה המלחמה, יצירת מפתחות תקינה במקצוע, הדרכה קבועה לכל עו"ס ותמריצים כלכליים נוספים שיחזירו את העובדים הסוציאליים לשירותים הציבוריים. "נמשיך להשמיע קול ברור: ממשלת ישראל צריכה לקחת אחריות על מתן שירותים חברתיים ולהתמודד עם המשבר", הדגישו.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127102/