המשטרה עצרה מפגינים נגד המלחמה בי-ם; מחאות מול הבתים של שרים וחברי כנסת

המשטרה עצרה בצהריים (שישי) שלושה מפגינים נגד המלחמה בעזה בכיכר פריז בירושלים. המפגינים החזיקו כרזות בעברית ובאנגלית עליהן נכתב "פתרון מדיני עכשיו!", "די לטבח" ו"הפסקת אש עכשיו". כמו כן, הם קראו "כולם תמורת כולם", בהתייחסם לשחרור החטופים ברצועה.

מ"פרי ג'רוזלם" נמסר: "דרשנו לשים סוף לטבח האכזרי בעזה ולקטסטרופה ההומניטרית. די להרעבה, לגירוש, ולחורבן. עוד דרשנו עסקה להחזרת החטופים, ועתיד של שלום וחירות לכולם. חרף המחאה השקטה המשטרה עצרה שלושה מפגינים. ב'הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון' הממשלה מנסה להשתיק את כל מי שמתנגד לטבח שהיא מבצעת, אבל זה לא יעבוד".

יצוין שמשפחות החטופים ופעילים התבצרו אמש בכניסה במחנה המטה הכללי בקריה בתל אביב ואזקו את עצמן לשער בגין. בהודעת מטה המשפחות נאמר: "המשפחות ימשיכו להחריף את צעדן. לא ניתן להתעלם מההודעות הקשות שלא מפסיקות לצאת. לא ניתן שיקריבו את החטופים" המשפחות קראו לקבינט המלחמה לשלוח נציגים ישראלים למו"מ לשחרורם בקהיר.

כמו כן, פעילי כוח קפלן שהוקם כדי להיאבק בהפיכה המשטרית, חידשו אתמול את המחאות נגד הממשלה – לראשונה מאז 7 באוקטובר. ההפגנות נערכות מול 14 בתים של שרים וחברי כנסת מהקואליציה הימנית קיצונית בדרישה לקיים בחירות בהקדם.

הפעילים שמחו מול ביתו של ח"כ יולי אדלשטיין בהרצליה פיתוח חסמו גם את כביש החוף ליד הרצליה. זיקוקים הודלקו במקום והמפגינים הניפו שלטים עם הכיתוב "בני, גדי זה עליכם. בחירות עכשיו". לבד מהרצליה, הגיעו לרעננה כ-200 בני אדם להפגין מול ביתו של ח"כ דני דנון, בהוד השרון הפגינו עשרות ליד ביתו של שר החינוך יואב קיש, בירושלים מחו עשרות סמוך לביתו של שר הכלכלה ניר ברקת ובחיפה עשרות מחו מול ביתו של ח"כ אריאל קלנר.

בהפגנה מול ביתו של קלנר נשאו דברים מובילות המחאה בעיר, גלי עשת בזק ועו"ד רותם פרלמן פרחי, ששבו וקראו לממשלה בראשות בנימין נתניהו, לקחת אחריות על מחדל 7 באוקטובר ולהתפטר. עוד הם הזכירו את השתתפותו של ח"כ קלנר בכנס הטרנספר שנערך בבנייני האומה. המפגינים נשאו שלטים ודרשו לקיים בחירות בהקדם, בהן הציבור יוכל לבחור את נציגיו בעקבות המלחמה.

מפגינים הגיעו גם לביתו של שר הביטחון יואב גלנט בעמיקם שליד זכרון יעקב ולצומת נווה איתמר בנתניה, השכונה בה גר ח"כ אלי דלל תוך שהם קוראים "בחירות עכשיו" ומחזיקים שלט "אלי מה יזכרו ממך נאמנות לביבי או למדינה?". בתל אביב, השוטרים הרחיקו את המוחים מול ביתו של יו"ר הכנסת אוחנה. מול ביתו של ח"כ אופיר אקוניס ברמת אביב קראו מוחים כי "החטופים בעזה יותר מידי ימים", וליד ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין קראו לו מפגינים ולחברי קואליציה אחרים להתפטר.

בתוך כך, המשטרה מסרבת לאשר הפגנה נגד ממשלת הימין שתתקיים במוצאי שבת ברחוב קפלן. ממטה "חופשי בארצנו" נמסר: "בחסות המלחמה ובניסיון להשתיק את זעקת העם, ממשלת החורבן ממשיכה במאמציה לרסק את הדמוקרטיה הישראלית. הכוונה של משטרת בן גביר למנוע הפגנה לגיטימית ומסודרת שבה מתוכננים לנאום בני משפחות שכולות, מילואימניקים וישראלים שהם פליטים בארצם – היא מהלך פוליטי לחלוטין, שרק ממחיש כמה דחוף לקיים בחירות ולהחליף את הממשלה שהפקירה את המדינה ואזרחיה בזמן האסון הנורא ביותר בתולדות המדינה".

מחר צפויות הפגנות למען שחרור החטופים והקדמת הבחירות מול בית הנשיא בירושלים, סמוך לביתו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה, במרכז חורב בחיפה ובכיכר הבימה בתל אביב. כמו כן, ברחבת מוזיאון תל אביב תיערך העצרת השבועית למען שחרור החטופים, בהשתתפות רבבות ובהובלת מטה משפחות החטופים. הפגנות נוספות יתקיימו בצומת כרכור, כרמיאל, מצפה רמון, כפר סבא, רעננה, צומת כרכור ובאילת. בתל-אביב, בחיפה ובירושלים גם יפגינו נגד המלחמה ברצועת עזה, להפסקת אש והחלפת שבויים. כמו כן, משמרות מחאה יתקיימו במספר גשרים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127342