המרצים מן החוץ במכללת ת"א יפתחו בשביתה; עצומת תמיכה במאבקם

עמיתי ההוראה במכללת תל-אביב יפתחו בשביתה ביום רביעי הקרוב 7 במאי. לקראת השביתה, מסר דובר איגוד עמיתי ההוראה: "אנו עומדים על כך שההעסקה הפוגענית תפסק לרובם המכריע של המרצים באופן מיידי ושמתן שכר למשך ששה חודשים לא יהיה בצורת פרישת השכר הנוכחי וירידה מסיבית בשכר החודשי. אנו מזמינים בכל עת מרצים המעוניינים בכך, לקבל מאתנו מידע מפורט ומדויק על התקדמות המשא ומתן ולא להיות ניזונים מחלקי שמועות ומידע שגוי. אנו סמוכים ובטוחים כי כלל המרצים הקוראים התכתבויות אלו לא ילכו שולל ע"י טריקים נבזיים של משרד עורכי דין תאב בצע וכסף. וועד המרצים מן החוץ קורא להנהלה לקיים דו-שיח אמיתי בחדר המשא ומתן ולא מעל ראשם של המרצים." יצוין שעצומת תמיכה במורים מן החוץ מופצת בימים אלה וחברי סגל בכיר הן במכללות והן באוניברסיטאות הוזמנו להצטרף ולחתום עליה.

2014-05-04_210352

נועה לוי, מראשי ארגון הסגל הזוטר באונ' תל-אביב, נואמת בעת האסיפה שנערכה במכללת תל-אביב שביפו, לקראת השביתה הראשונה, ב-23 במארס האחרון (צילום: איגוד עמיתי ההוראה במכללת ת"א)

בעצומה שתשלח לשר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה, שי פירון, ליו"ר הועדה לתכנון ותקצוב, פרופ' מנואל טרכטנברג ולשר האוצר יאיר לפיד נאמר "אנו החתומים מטה, מביעים בזאת את תמיכתנו במאבקם הצודק של המורים מן החוץ במכללות הציבוריות, ודורשים מכם לפעול באופן מידי לתיקון  אופן ההעסקה הפוגעני של עמיתנו להוראה. המורים מן החוץ מהווים 2/3 מסגל ההוראה של המכללות הציבוריות, אך בניגוד משווע לעמיתיהם באוניברסיטאות, לסגל הבכיר, או לכל צורת העסקה ראויה, הם מועסקים כעובדי קבלן, ללא בטחון ורצף תעסוקתי וללא זכויות סוציאליות בסיסיות".

ועוד: "בחודשים האחרונים הוכרזו סכסוכי עבודה במכללה האקדמית ת"א-יפו  ובמכללת שנקר. במכללה האקדמית ת"א יפו אף הוכרזה שביתה ללא הגבלת זמן לאחר משא ומתן למול הנהלת המכללה שלא נשא פרי.  מחאתם של המרצים מן החוץ זוכה לתמיכה הן של הסגל הבכיר והן של הסטודנטים במוסדות הלימוד השונים, המבינים כי יש לעצור לאלתר את ניצולם המתמשך של המורים מן החוץ ולספק להם תנאי העסקה נאותים ומכבדים, שיאפשרו למוסדות לשגשג ולהבטיח את רמתם הנאותה.  בהתאם לכך, אנו תובעים מהמל"ג והות"ת להתעורר ולגשת לשולחן המשא ומתן עם הצעות ראויות, שיעצרו לאלתר את הפגיעה המתמשכת במערכת ההשכלה הגבוהה, ש-66 אחוזים מתלמידי התואר הראשון שלה לומדים במכללות הציבוריות, אשר החלק הארי של סגל ההוראה שלהן מועסק בתנאים בלתי תקינים. אנו מתחייבים לגלות סולידריות ולהמשיך לפעול שכם אל שכם עם עמיתינו במאבקם הצודק, עד אשר יושג פתרון הוגן שיבטיח את עתידה, מוסריותה וחוסנה של מערכת ההשכלה הציבורית בישראל, ואת רמתן הנאותה של המכללות הציבוריות".

מרצים המעוניינים להצטרף לעצומה יכולים לפנות לדוא"ל:

yaelhash@mta.ac.il