הממשלה שולחת את המשטרה כדי לקנוס את הנכים במקום לפתור את בעיותיהם

פעילי מחאת הנכים שבו הבוקר (שני) למחאה וחסמו את התנועה על אף הודעת המשטרה אמש כי תפעל לאכוף נגדם את חוקי התנועה אם יוסיפו לחסום כבישים. קבוצת פעילים חסמה את כביש 1 לכיוון ירושלים בסמוך למחלף לטרון באמצעות שלושה כלי רכב. השוטרים שהגיעו למקום על מנת לכוון את התנועה אף חילקו דוחות לפעילים בסך 500 שקל.

2017-09-25_202659

עופר סופר, אחד הפעילים שקיבל דוח אמר כי מדובר "פשוט בחוצפה". לדבריו, "בן אדם מפגין שיעלו לו את הקצבה ואז נותנים לו דוח של 500 שקל. בן אדם שמקבל 2,300 שקל, מגדל ילדה נכה נותנים לו דוח. המדינה הזו מגעילה".

המשטרה הודיעה אמש למארגני מחאת הנכים כי במקרה שבו ימשיכו בחסימות כבישים וישבשו את התנועה בכבישים היא תאכוף את חוקי התנועה נגד מה שכינתה "הפרעות חמורות".

מוביל קבוצת המחאה "הנכים הופכים לפנתרים" אייל כהן מסר כי המשטרה לא פנתה לקבוצה בנושא וכי בכוונתה "להמשיך כרגיל בכל העוצמה" בפעילותה. לדבריו, אם המשטרה תפנה אל הקבוצה, זו תשקול את החלופות להמשך המחאה.

יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם" אלכס פרידמן הוסיף כי "תפקידה של המשטרה הוא לשמור על הסדר והחוק, עם זאת החוק מאפשר גם את זכות המחאה והזכות לחיות". לדבריו, "נמשיך לזעוק את מצוקת הנכים, בכל מקום, בכל זמן, ובכל הדרכים עד שקולנו ישמע תוך כבוד והערכה לשוטרים, בתקווה להדדיות".