המטפלות במשפחתוני משרד הרווחה שובתות; נדחתה שביתת הטייסים בק.א.ל

מטפלות משפחתוני משרד העבודה והרווחה שבתו היום (ראשון) עקב הוספת יום עבודה לשנת הלימודים. המטפלות בציבור הערבי ישבתו אף הן ביום שלישי הקרוב. איגוד המטפלות מסר כי "במשך שלושים שנות פעילות המשפחתונים קרה לא אחת, ששנת הלימודים החלה או הסתיימה בשבת. מעולם לא נדרשנו להשלים יום. פתאום דחוף כל כך למשרד הרווחה לכפות עלינו יום עבודה?".

2018-08-12_204901

חברת התעופה ק.א.ל, העוסקת בהטסת מטענים, ביקשה בשבוע שעבר מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב לאסור על טייסיה לשבש את העבודה. הטייסים הכריזו על סכסוך עבודה ב25 ביולי האחרון ויכולים לנקוט בעיצומים החל מהיום. 

בפנייה לבית הדין נאמר, כי עילת סכסוך העבודה הוצגה כ"מבוי סתום במו"מ המתנהל בין הצדדים מזה כשמונה חודשים לחתימה על הסכם קיבוצי ראשוני להסדרת מכלול זכויות העובדים". יצוין שק.א.ל, המעסיקה 40 טייסים וההנהלה טוענת ש"סכסוך העבודה הוכרז מטעמים זרים".

הבוקר נמסר כי ק.א.ל, ההסתדרות, וטייסי החברה הגיעו להסכמה לפיה עד סוף החודש לא יתקיימו צעדים ארגוניים מצד הטייסים. אם הוועד יבקש לנקוט בצעדים, יהיה עליו להודיע על כך להנהלה 72 שעות מראש והצדדים ייכנסו להליך מו"מ. הצדדים גם הסכימו, כי ידווחו לבית הדין לעבודה עד ה-7 באוקטובר על התקדמות המו"מ ביניהם. בית הדין לעבודה בתל אביב נתן תוקף של פסק דין להסכמות שהושגו בין הצדדים.