המחאות נגד ההפיכה בוטלו בשל המתקפה הרצחנית מעזה; ח"כ כסיף: אין פתרון צבאי – רק מדיני

בוטלו המחאות נגד ההפיכה המשטרית שאמורות היו להתקיים הערב (מוצ"ש) ברחבי הארץ. זאת, בעקבות ההתקפה הרצחנית של חמאס בדרום הארץ ובמרכזה. מתקפת הפתע המשולבת החלה קצת לפני השעה 07:00 בבוקר, ובמהלכה חדרו אנשי חמאס לשטח ישראל ובוצע ירי רקטות כבד לדרום ולמרכז.

ממגן דוד אדום  נמסר בצהריים כי במתקפה מעזה נהרגו לפחות 100 בני אדם, ו-908 איש נפצעו . על פי דיווחי בתי החולים שמסרו בצהריים פונו 545 פצועים מהמתקפה מעזה לבתי החולים השונים. כלל בתי החולים במרכז הארץ ערוכים לקבלת פצועים מבתי החולים בדרום הארץ במידת הצורך. משרד הבריאות בעזה דיווח על 198 הרוגים ו1,610 פצועים.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) גינה בחריפות את ההתקפה הנפשעת וציין "שום דבר לא מצדיק פשעים וטבח כפי שבוצעו היום בדרום המדינה. אבל הכתובת היתה על הקיר והזהרתי כבר מזמן: על פשעי הכיבוש והמצור ועל יוהרת ממשלת הכהנאים כולנו נשלם מחיר כבד". "אין פתרון צבאי, רק מדיני – סיום הכיבוש ועצמאות פלסטינית! למען העתיד של כולנו – לא למלחמה, כן לשלום צודק! לא לאלימות, כן לשוויון!", הדגיש.

מתנועת שלום עכשיו נמסר "ממשלה של מתנחלים פושעים שמברברים לנו על משילות בחווארה חטפה את ישראל. ריכזו את כל משאבי צה״ל על התנחלויות מבודדות בפאתי שכם שגם בעוד אלף שנה לא יהיה חלק מישראל, ואת תושבי הדרום השאירו ללא הגנה ביום הדין".

לדברי רשימת שותפות היהודית-ערבית שרצה למועצת העיר באר שבע: "התעוררנו, או ליתר דיוק, הוערנו, ליום קשה. יום של אזעקות ונפילות טילים. עוד סבב לחימה ועוד קורבנות חפים מפשע שנופלים וגם יפלו כתוצאה של סכסוך שלא מגיע לפתרון".

"חשוב לנו להדגיש שאנחנו בשותפות משתתפים בצערן של המשפחות היהודיות והערביות אשר איבדו את יקיריהן ביום קשה זה. העובדה שהטילים גבו חייהם של אזרחים יהודים וערבים והעובדה כי חלק מהחטופים משתייכים אף הם לשני העמים, מצביעה בהכרח כי נגזר עלינו לחיות בשותפות וביחד ולא רק למות ביחד. אנו ערים לעובדה כי יתכנו התפרצויות זעם מגורמים קיצונים", הוסיפו.

מכאן , אנו קוראים לכולם להתאזר בסובלנות, לנהוג באיפוק ולשמור מכל משמר על מרקם החיים משותף בין שתי האוכלוסיות בעיר.

מאחלים לכולם ימים שקטים ורגועים יותר .מחזקים אתכם .

שותפות. כי זה המוצא היחידי!