המועצה לזכויות אדם של האו"ם תגבש רשימת החברות הפועלות בהתנחלויות

המועצה לזכויות אדם של האו"ם אימצה אמש (חמישי) בז'נבה את הצעת ההחלטה שקידמו הרשות הפלסטינית ומדינות ערב, לפיה הנציב לזכויות אדם של האו"ם יגבש רשימה של כל החברות הישראליות והבינלאומיות שפעילות באופן ישיר או עקיף בהתנחלויות בגדה המערבית, מזרח ירושלים ורמת הגולן. 32 מדינות הצביעו בעד ו-15 מדינות נמנעו. אף מדינה לא הצביעה נגד.

2016-03-25_155543

הישיבה של המועצה לזכויות אדם של האו"ם שנערכה אתמול בז'נבה (צילום: האו"ם)

ב"גרדיאן" הבריטי דווח מפי גורמי ממשל פלסטיניים שהיו מעורבים במשא ומתן על הצעת ההחלטה, כי הופעלו עליהם לחצים מוושינגטון ומלונדון להוריד את הפסקה הנוגעת לעניין. אלה הזהירו כי אם היא לא תוסר, הדבר עלול להשפיע הן על הסיוע לרשות הפלסטינית והן על הקשרים ההדדיים. על פי ידיעה נוספת בעיתונות האמריקאית, הלחצים הופעלו ישירות על יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס.

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) בירך על המהלך, ואמר כי ההחלטה מהווה צעד חיובי נוסף במאמצים הבינלאומיים לסיום הכיבוש. "ממשלת נתניהו ממשיכה להרחיב את ההתנחלויות ומתכחשת לזכותו של העם הפלסטיני למדינה עצמאית לצד ישראל. לחץ בינלאומי משמעותי על ישראל, לרבות על החברות שמעורבות בהרחבת ההתנחלויות, הוא הכרחי להגנה על פתרון שתי המדינות", אמר ג'בארין. יצוין שח"כ ג'בארין נאם בשבוע האחרון במועצה לזכויות האדם ונפגש עם השגריר הפלסטיני במועצה, ד״ר אבראהים ח'ריישה, הוסיף כי "זו אינה החלטה נגד ישראל, אלא נגד הכיבוש הישראלי שסותר את הדין הבינלאומי".