הישג חלקי לעובדים המתבצרים בחצור – ביהמ"ש הסכים להקפיא הליכים

 

בית המשפט המחוזי בחיפה נתן הערב (יום ג') ארכה של שמונה ימים למפעל "ויטה פרי הגליל", שבמהלכן יעשו ניסיונות למכור את המפעל ולמנוע את סגירתו. השופט נענה לבקשת עורכת הדין גלילה בורנשטיין ולבקשת נציגי כמה רוכשים פוטנציאלים, ודחה את בקשת עורך הדין עופר אטיאס מטעם הבנקים הנושים להחליט על הליך של כינוס נכסים. במהלך הדיון שנערך שלוש שעות נשמעו קריאות ביניים מצד עובדים שנכחו באולם ומילאו את כל מושביו כלפי עו"ד אטיאס.

 

במהלך היום קיימו תושבי חצור הגלילית תהלוכת מחאה בהשתתפות במחאה על הכוונה למנות כונס נכסים ולפרק את מפעל "פרי גליל". בעיר חצור הוכרזה שביתה כללית במקביל להתבצרותם של כ-300 מעובדי המפעל זה היום השלישי ברציפות.

 

ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סוויסה, אמר הבוקר כי סגירת המפעל תגרום לקטסטרופה מקומית: "העיר כולה סגורה ומושבתת. התחושה היא קשה. יש כאן מאות עובדים שמשלמים מחיר קשה". סוויסה הוסיף כי "אסור למדינה לתת יד לסגירת המפעל. העברנו פניות בנושא ללשכת ראש הממשלה, נשיא המדינה והשר לפיתוח הגליל והנגב ואני חושב שכולם צריכים לעשות מאמץ להציל את המפעל הזה ואת העובדים שלו. זה ממש לא מורכב. אם המפעל ייסגר, מאות משפחות בעיר ימצאו את עצמן בתוך מעגל האבטלה. זאת תהיה ממש קטסטרופה. אנחנו זוכים להזדהות מכל רחבי המדינה, אבל זה לא מספיק". יצוין תלמידי בית חינוך אמי"ת מחצור הגלילית כתבו אמש לראש הממשלה אהוד אולמרט מכתב, בו הם מבקשים לעצור את קריסת המפעל בו עובדים הוריהם. "המצב מחייב עזרה של הממשלה", נכתב במכתב, "אם היא לא תעזור למפעל ולעובדים, בתים רבים ייהרסו, אין בחצור אפשרויות אחרות לכמות כה גדולה של מפוטרים, רבים מהם לא צעירים. מפעלים רבים באזור במצוקה דומה ואין ספק כי קריסת מפעל גדול זה תביא לקריסת מפעלים נוספים, ומכת מוות לעיר חצור כולה".