החלו דיוני בית הדין הבינלאומי לצדק; ח"כ כסיף: לא אפסיק להיאבק לסיום המלחמה

בקשת הדחת ח"כ עופר כסיף (חד"ש) מהכנסת שמקדמת הימין תידון בוועדת הכנסת ב-22 וב-23 בינואר מהשעה 10:00. עד עתה 85 חברי כנסת חתמו על הבקשה לפתוח בתהליכי הדחה בעקבות חתימה על עצומה של מאות אזרחים ישראלים שהביעו תמיכה בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בעקבות המלחמה בעזה.

תביעה שהחלה להתברר הבוקר (חמישי) והתובעת מטעם דרום אפריקה, עדילה חסים, אמרה כי "רצח עם אף פעם לא מוכרז מראש, אבל לבית המשפט הזה יש 13 שבועות לספק הוכחות ברורות המראות שיש היתכנות לביצוע מעשי רצח עם". חסים אמרה כי ברצועת עזה יש כבר 23 אלף הרוגים מתחילת המלחמה וציינה כי "ישראל מבצעת באופן עקבי מעשים שמהווים רצח עם – היא מפגיזה בידיעה מלאה תאי שטח שיש בהם אזרחים, והיא יודעת שאין אנשים ששורדים את ההפצצות הללו – אמהות, אבות, תינוקות, סבים וסבתות. פלסטינים רבים, בהם ילדים, נעצרו ונלקחו למיקום לא ידוע".

15 חברי כנסת משלוש סיעות: חד"ש-תע"ל, רע"מ והעבודה סירבו לחתום על בקשת הדחה. אבל גם ראש הממשלה נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, השר בני גנץ וחברי הכנסת קארין אלהרר, אלעזר שטרן, יואב סגלוביץ, יוראי להב הרצנו, רם בן ברק, משה טור פז, מירב כהן, מטי צרפתי, בועז טופורובסקי, אלון שוסטר, גדי איזנקוט, מיכאל ביטון, ישראל אייכלר לא הצטרפו למכתב.

ח"כ כסיף הגיב לנסיונות ההדחה ואמר: "לא אפסיק להיאבק לסיום המלחמה ולמען שלום צודק למען הפסקת שפיכות הדמים של ישראלים ופלסטינים כאחד ולמען שחרור החטופים". "התקשורת העולמית מגלה עניין רב בדבר ניסיון ההדחה שלי, אני מנצל את ההזדמנות כדי להיאבק למען הציבור כולו שמופקר ונכתש על ידי ממשלת הדמים", מסר. "ממשלת הימין לא מותירה ערוץ מחאה אחר להביע התנגדות למדיניות, אוסרת הפגנות של ארגוני השלום והשוויון לכן אין מנוס מלהיעזר בכלים בין לאומיים בלתי אלימים", הדגיש.

יצוין שכ-850 אזרחים ישראלים, ביניהם ח"כ כסיף, הביעו תמיכה בתביעה שהגישה דרום אפריקה לפיה ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה. בעצומה שצפויה להימסר לבית הדין בסמוך לתחילת הדיונים ביום חמישי הקרוב, נכתב בין השאר: "החומרים אשר עולים מהתביעה מזוויעים ואמינים. ישראל אכן נוקטת בצעדים שיטתיים ויסודיים למחיקת אוכלוסיית עזה, להרעבתה, להתעללות בה ולעקירתה. היא מיישמת מדיניות של מחיקת אפשרויות מחיה, ואשר מובילה לג'נוסייד. היא הורגת באופן שיטתי שכבות אוכלוסייה רחבות, אנשי אקדמיה מובילים, סופרים, רופאים, צוותי רפואה, עיתונאים ואזרחים פשוטים".

"לאור האמור לעיל, אנו מבקשים להוסיף את קולנו כאזרחים וכאזרחיות ישראל לטענות שמובאות בכתב התביעה שהגישה דרום אפריקה לבית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג, בתקווה שקולנו יסייע לקבלת החלטה שתביא להפסקתה המיידית של המלחמה". ח"כ כסיף הסביר: "חובתי החוקתית היא לחברה הישראלית ולכלל היושבים בה, לא לממשלה שחברים בה ובקואליציה שלה קוראים לטיהור אתני ואף לרצח עם ממש. הם אלה שפוגעים במדינה ובעם, הם אלה שהובילו לפנייה של דרום אפריקה להאג, לא אני וחבריי".

עוד כתב: "כאשר הממשלה פועלת נגד החברה, המדינה ואזרחיה, קל וחומר כאשר היא מקריבה אותם ומבצעת בשמם פשעים על מזבח שמירה על קיומה שלה, זכותי ואף חובתי להתריע על כך ולעשות ככל יכולתי במסגרת החוק כדי לעצור זאת. לא אוותר על המאבק למען קיומנו כחברה מוסרית. זאת הפטריוטיות האמיתית – לא מלחמות נקם וקריאות להשמדה, לא שפיכות דמים מיותרת, ולא הקרבת אזרחים שנחטפו וחיילים במלחמות שווא".

קישור לעצומה: https://chng.it/PJVRfR86W4

עוד בנושא: https://zoha.org.il/126646/