הורים בת"א-יפו דורשים סייעות בגנים וימחו בעת המרתון; בירושלים הפגינו גננות המשפחתונים

בסוף החודש מתכוונים ההורים לשבש את מרתון תל אביב ולהתיישב על המסלול ב-35 נקודות שונות אורכו. זה מספר שבועות שהורי הילדים בתל אביב מנהלים מאבק בדרישה שהעירייה תתקצב סייעת שנייה בגני טרום חובה שבהם מונה הצוות גננת וסייעת אחת שאחראי על כ-35 ילדים. אולם ראש העירייה, רון חולדאי ממפלגת העבודה אינו מוכן לתקצב את עלויות הסייעת השלישית. בתחילת שנת הלימודים תקצב חולדאי עלות של סייעת שנייה למשך שלושה חודשים בלבד, אולם כעת הוא אינו מוכן להמשיך ולתקצב את עלותן שנאמדת בחמישה מיליון שקל.

2015-02-09_200441

ההפגנה שנערכה הבוקר מול משרד הכלכלה בירושלים (צילום: כוח לעובדים)

במכתב בדף המחאה שמופץ כעת ברשתות החברתיות נאמר "רון חולדאי לא סופר אותנו. גרוע מזה, הוא לא סופר את ילדי הגן. מה כן חשוב לו? אירועי ראווה, יחסי ציבור, פרסום עולמי. המרתון חשוב לו, הלילה הלבן חשוב לו, כל מה שמקבל תקשורת חשוב לו. רון חולדאי מנהל מדיניות של רהב ושחץ – קד"מ ויח"צ. הוא מוציא מיליונים על דוברות, על פרסומו האישי בארץ ובחו"ל. על אירועים יוקרתיים, על הכנסת אייטמים למגזינים בעולם. רון חולדאי פוגע בנו במקום שהכי כואב לנו – הילדים הקטנים שלנו. אנו נפגע בו במקום שהכי כואב לו – יחסי הציבור שלו. ב-27 בפברואר אמור להתקיים מרתון תל אביב. אם עד אז לא תהיה לבני השלוש סייעת שלישית, נצא איתם למסלול המרתון ונתיישב על המסלול, בשלושים וחמש נקודות שונות לאורכו. אולי אז חולדאי ישים לב אלינו". חברת המועצה מטעם עיר לכולנו, עו"ד שלי דביר, ממובילות המאבק של הורים, הביעה תמיכה בצעדי המחאה.

יצוין שהבוקר (שני) הפגינו בירושלים מאות מטפלות משפחתונים, פעילות ופעילים בהפגנת התמיכה בשביתת המטפלות מול משרד הכלכלה. מכוח לעובדים נמסר "היום הפגינו בירושלים ערביות, יהודיות, חרדיות, דתיות וחילוניות, מכל קצוות הארץ – מטפלות המשפחתונים דואגות לכ-15,000 ילדות וילדים ומאפשרות לאלפי אמהות לצאת לעבודה. בתמורה לעבודת הקודש הזאת משרד הכלכלה לא נותן להן מעמד של שכירות על כל הזכויות הנלוות אליו אבל גם לא נותן להן לעבוד כעצמאיות והן נדרשות לעמוד בתנאים יקרים – מצב שמוביל לכך שרבות מהמטפלות משתכרות מעט מאוד. מאבק המטפלות השיג שיפור של מיליונים בתנאים של המטפלות אבל זה ממש לא מספיק, והיום בעזרת התמיכה שלנו המטפלות מסרו למשרד הכלכלה מסר חד וברור – לא נהיה מנוצלות, כל הכוח לעובדות". בין משתתפי ההפגנה שני מועמדי חד"ש במסגרת הרשימה המשותפת בבחירות לכנסת: ח"כ דב חנין ועאידה תומא-סלימן שנשאה דברים בעברית ובערבית. היא אמרה למפגינות "העמידה ביחד של כל העובדות היהודיות וערביות, המאבק המשותף של יהודיות וערביות נותן את התקווה לשינוי אמיתי".

עוד על הפגנת גננות המשפחתונים בירושלים:

http://tv.social.org.il/updates/35268