הוקם מטה להעסקה ישירה בכל האוניברסיטאות; הפגנה ראשונה באונ' תל-אביב

הוקם מטה להעסקה ישירה בכל האוניברסיטאות והפגנה ראשונה תתקיים כבר מחר (רביעי) באוניברסיטת תל-אביב. צפויות מחאות נוספות בקמפוסים השונים ואף הפגנה ארצית מול המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) בירושלים.

המטה החדש מרכז עשרות ארגונים ותאי סטודנטים לצד עובדי ניקיון, פעילים חברתיים, ואף נציגים של הסגל האקדמי. בין חברי המטה: תאי הסטודנטים של חד"ש בקמפוסים השונים. הוא צפוי לפעול בכל המישורים, תוך שיתופי פעולה מקומיים, במטרה להביא לקליטתם של עובדי ועובדות הקבלן להעסקה ישירה, באופן שיאפשר להם להינות מכל הזכויות של עובדים מן המניין, וביניהן הזכות להקנות לילדיהם השכלה אקדמאית חינם, "כל זאת במסגרת האקדמיה שאחראית להכשיר את הדור הבא של מנהיגי החברה ואמורה להוות מגדלור לערכים של כבוד האדם וחברה מתוקנת," כך שמסרו מהמטה החדש.

2017-04-04_212458

הפגנה למען העסקה ישירה מול הנהלת אוניברסיטת תל-אביב (צילום: מטה המאבק)

 

מהמטה באוניברסיטת תל-אביב נמסר: "רגע לפני חג החירות אנחנו יוצאות למחות על העוולות כלפי עובדות הניקיון באוניברסיטה ולדרוש העסקה ישירה באוניברסיטה. אנחנו מוחים על כך שלמרות שהתחלף קבלן עוד בקיץ, עד היום לא הוסדר נושא הפנסיות של העובדות ולא כל העובדות קיבלו את כל ההפרשות לפנסיה שמגיעות להן בחוק! אנחנו יוצאות למחות על כך שהמנקות לא מקבלות משכורת (לא מהקבלן ולא מהאוניברסיטה) על תקופת ההדממה בפסח. הצטרפו אלינו להראות להנהלת האוניברסיטה שאנחנו לא נשתוק על אי הצדק והניצול, להראות לעובדות ועובדי הניקיון שאנחנו איתן במאבק. בואו להראות סולידריות!". המפגינים יתכנסו בדשא המרכזי (בין גילמן לספריה המרכזית) ביום רביעי 5 באפריל, בשעה 11:45 ויצעדו לבניין ההנהלה.

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/267973610322822