הוכרז סכסוך עבודה בדואר בדרום הארץ

 

בעקבות התנכלות הנהלת ´דואר ישראל´ לוועד העובדיםבדרום – העבודה בסניפי הדואר בדרום הושבתה ביום ראשון למשך שעה לצורך קיום אסיפתעובדים. זאת, לאחר שבשבוע שעבר אושר במזכירות ההסתדרות במרחב הנגב סכסוך עבודה בחברה.
כאמור, בשבוע שעבר הוכרז סכסוך עבודה בחברת דואר ישראל באזור דרום בשל יחסה של הנהלת החברה לעובדי אזור הדרום ולנציגיהם בוועד העובדים. הנהלת החברה ביקשה לנטרל, באופן חד צדדי, את ועד העובדים של אזור הדרום. כן נעשו ניסיונות מצד ההנהלה להתנכל באופן אישי ליו"ר ועד העובדים באזור, מזל קרסנטי. לאחר שנוצרה אווירה בלתי אפשרית של איומים והפחדות בקרב חברי ועד העובדים באזור הדרום פנו ועד העובדים ליו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף בבקשה להכרזה על סכסוך עבודה.
ביום א' בבוקר הושבתה כליל עבודת הדואר באזור הדרום לצורך קיום אסיפת עובדים, באסיפה השתתפו כ – 300 מאות עובדים וזאת על אף ניסיונות ההנהלה למנוע את השתתפות העובדים. במהלך האסיפה הסביר יו"ר המרחב לעובדים כי ההסתדרות במרחב הנגב לא תשלים עם התעלמותה של ההנהלה בוועד העובדים שנבחר כחוק, נוסף לכך ההסתדרות תיאבק בכל ניסיון של ההנהלה לפגוע ביו"ר ועד העובדים או במי מחברי הוועד. העובדים שנכחו באסיפת העובדים העניקו גיבוי מלא לנציגיהם בנציגות העובדים ולהסתדרות במרחב הנגב. בזמן הקרוב יוחלט על דרכי הפעולה שיינקטו בהמשך.
בתום האסיפה מסר בביוף : "לא ייתכן כי באופן חד צדדי, תמוה ומעורר שאלות תתעורר בוקר אחד הנהלת הדואר ותחליט כי היא לא מכירה בוועד עובדים אזורי שנבחר כחוק. ההסתדרות במרחב הנגב מחויבת להגן על חברי ועד העובדים בדואר החשים מאוימים מגורמים שונים. אני מקווה כי הנהלת הדואר תתעשת ותבין כי יש באזור הדרום ועד עובדים אחד שאיתו צריך לעבוד, אנו לא נסבול שום ניסיון לנטרל את כוחם של העובדים המאורגנים".