הוכרזו שמונה סכסוכי עבודה: בין היתר במשרד התקשורת ובנמל חיפה

ועדת התיאום והביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הכריזה השבוע על שמונה סכסוכי עבודה. בחברת בת של שירותי בריאות כללית, ש.ל.ה. הוכרז סכסוך עבודה בגלל המבוי הסתום במו"מ להסדרת מנגנוני תגמול העובדים בחברה, תוך דרישה להסדיר השלכתן של מטלות חדשות כגון טלמרקטינג ושיווק, על העובדים. בוויצ"ו העילה לסכסוך היא מבוי סתום במו"מ להסכם קיבוצי ליישום מסמך ההבנות בין הארגונים המפעילים מעונות יום לבין משרדי העבודה והרווחה –  הכולל תשלום לכל עובדות המעונות, סירוב ההנהלה לספק נתונים ולקדם הסכמים קיבוציים על תנאי ההעסקה בארגון וקליטת עובדים בחוזים אישיים שלא בתיאום עם הוועד.

2017-12-29_180110

המדינה מתכוונת להעביר את יחידות המטה של משרד התקשורת בתלאביב ויחידות הנמצאות כבר עתה בירושלים, לבניין אחר בבירה – וזאת ללא כל הידברות עם נציגות העובדים ולמרות שלמהלך השלכות משמעותיות על תנאי ההעסקה והשכר של העובדים. במשרד החינוך, בדומה לסכסוך העבודה במשרד התקשורת, הוכרז הסכסוך על רקע כוונת המדינה להעביר את יחידות המטה של המשרד מתלאביב לירושלים, מבלי להגיע להסכמה עם נציגות העובדים כמתחייב במערכת יחסי עבודה קיבוצית.

בין העילות לסכסוך של מפקחי העבודה במשרד העבודה והרווחה: עומסי עבודה גדולים ומחסור חמור בכוח אדם המקשים על המפקחים הקיימים לבצע את עבודתם. אלו באים לידי ביטוי בין היתר בגידול משמעותי בתאונות עבודה. לצד זאת מוחים העובדים על מערך תגמול לא אפקטיבי ולוקה בחסר אשר מקשה על יעילות עבודתם.

גם בסקטור התפעול, העגינה והטרנספורט בנמל חיפה הוכרז סכסוך עבודה העילה לסכסוך: דרישה להסדיר את נושא מיקור החוץ בסקטורים אלו, וזאת לאור הוצאה של מטלות שינוע מזוודות באולם הנוסעים לחברות חיצוניות וניתוב שלא באמצעות סירות מחלקת עגינה.

המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדים המעבדות הכריזו הסכסוך, בין היתר על רקע הפעלתם של אתרים חדשים ברחבי הארץ לביצוע בדיקות רפואיות שונות (כגון ספירת דם וכימיה), שלא במעבדות רפואיות מורשות ושלא על ידי עובדי מעבדה בעלי הכרת מעמד כחוק. מדובר בפגיעה במעבדות הרפואיות ובעובדיהן, בזילות מקצועיותם של עובדי המעבדות ובסכנת חיי המטופלים. במחלקות והחוגים לעבודה סוציאלית שבאוניברסיטאות והמכללות הוכרז סכסוך עבודה בדרישה לנהל מו"מ להסדרת תנאי עבודתם של מדרכי הסטודנטים בהכשרה מעשית במסגרת לימודי העבודה הסוציאלית.