הוכרזו שורה של סכסוכי עבודה במגזר הציבורי

שורה ארוכה של סכסוכים במגזר הציבורי הוכרזו אתמול (חמישי) על ידי ועדת התיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. הסכסוך הראשון הוכרז ב-11 בתי החולים הממשלתיים ברחבי הארץ. העילות לסכסוך הן מחסור בכוח אדם ובתקינה בבתי החולים. לדברי העובדים, "נוצר עומס כבד על המערכת הבריאות המאיים לפגוע בשירות למטופלים. עילה אחרת היא העסקת עובדי מיקור חוץ או עובדי קבלן בבתי החולים, תוך עקיפת ההעסקה הישירה.

 2014-04-04_155125

בית החולים בנהריה, אחד מבתי החולים הממשלתיים בהם הוכרז סכסוך עבודה (צילום: ויקיפדיה)

סכסוך העבודה השני הוכרז במוסדות לרפואת שיניים של קופת חולים מאוחדת, על רקע שינוי ארגוני ומבני שמבצעת הנהלת מאוחדת במערך רפואת השיניים בקופה. לטענת ההסתדרות, השינוי עשוי לפגוע בזכויותיהם ובתנאי העסקתם של חלק מהעובדים. סכסוך עבודה שלישי הוכרז באגף רישום והסדר מקרקעין במשרד המשפטים ("טאבו"), בדרישה שהנהלת משרד המשפטים תנהל מו"מ עם ועד העובדים בנוגע לתגמול עבור מבצעים הנחשבים ל"חריגים", כגון "רישום של שיכונים ציבוריים". העובדים גם טוענים שקיים מחסור בכוח אדם עקב הוספת מטלות חדשות, כגון הנפקת דיסקים לציבור של רישומי הבתים המשותפים ורישומים על פי תמ"א 38.

סכסוכי עבודה נוספים שההסתדרות אישרה הם בעיריית אילת, וזאת על רקע תוכנית הבראה הצפויה בעירייה שתכלול גם קיצוץ בכוח האדם ובחלק מרכיבי השכר של יתר העובדים, וכן בעיריית ראשון לציון, שבה לטענת ההסתדרות מבוצעים מיקור חוץ ו"הפרטה זוחלת" של תפקידים שבעבר מולאו בידי עובדי העירייה.