הוט מובייל תשלם להסתדרות מיליון שקל בגלל שניסתה לפגוע בהתארגנות העובדים

בפסק דין תקדימי, בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קבע היום (ראשון) כי חברת הוט מובייל הפרה את הוראות חוק הסכמים קיבוציים, באמצעות שורה שלפעולות שנועדו לפגוע בחירות ההתארגנות של עובדיה, והורה לה לשלם פיצוי שלמיליון שקל להסתדרות.

2014-09-28_193459

הפגנה למען ההתארגנות והסכם קיבוצי ביוני השנה (צילום: התאגדות עובדי הוט מובייל)

בהחלטתו, קבע בית הדין כי הוט מובייל היא יחידת מיקוח נפרדת לעניין חוק הסכמים קיבוציים. השופטת נטע רות כתבה כי"נוכח תנאי התחרות הקשה בהם פועלת הוט מובייל ואופי השוק, פגיעה בזכותה התארגנות של עובדיה עלולה לפגוע באופן עקיף במימוש זכות ההתארגנות שלעובדים ביחידות מיקוח אחרות בקבוצת הוט ובזכות ההתארגנות של עובדים בחברות סלולר מתחרות". לגבי גובה הפיצוי המרבי, השופטת רות ציינה בדבריה את החשיבות הסמלית ואת ההשפעה על התודעה הציבורית.

ההחלטה היום מגיעה ארבעה חודשים לאחר פניית ההסתדרות לביתהדין האזורי לעבודה בת"א. ההסתדרות ביקשה להכיר בהוט מובייל כיחידת מיקוח עצמאית ולחייב את הנהלת החברה לפתוח במשא ומתן עם ההסתדרות. בנוסף, דרש לחייב את הוט מובייל בתשלום פיצויים בגין ההפרות החמורות שביצעה כנגד חופש ההתארגנות של עובדיה. לגבי גובה הפיצוי המרבי, השופטת רות ציינה בדבריה את החשיבות הסמלית ואת ההשפעה על התודעה הציבורית.  יצוין שבהליך משפטי מקביל שהתקיים בבית הדין הארצי לעבודה, נשיא בית הדין, השופט יגאל פליטמן, הוציא מהלך חודש אוגוסט צו מניעה זמני שאסר על ההסתדרות הלאומית לפנות לעובדי הוט מערכות והוט מובייל ולהציג את עצמה כארגון העובדים היציג.