הוטל קנס בסך 113 אלף שקל על תחנת הרדיו א-שאמס בגלל פגיעה בעובדים

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת הטיל השבוע קנס בסך 113 אלף שקלים על תחנת רדיו אשאמס, המשדרת בשפה הערבית מכוח זיכיון של הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה. נשיאת בית הדין, השופטת ורד שפר, הרשיעה את תחנת הרדיו בניכוי כספים משכרם של עובדים ואי העברתם ליעדם. כך מוסר העלון המקוון של אגודת העיתונאים בתלאביב.

2017-04-22_151909

סוהיל כראם (עומד) מנכ"ל רדיו אשאמס באולפן התחנה בנצרת (צילום: אשאמס)

פרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד ישראל שניידרמן, הגישה כתב אישום נגד רדיו אשאמס ונגד מנהלה סוהיל כראם, על הכנת תלושי שכר שלא נערכו כדין, חישוב לא נכון של כספי פדיון חופשה להם זכאים העובדים וניכוי סכומים משכרו של אחד העובדים, ג'ורג' מחשי, מבלי שהם הועברו ליעדם (תשלומי תגמולים לקופת הגמל) במשך ארבעה חודשים בשנת 2010. כתב אישום שני שהפרקליטות הגישה עסק בניכוי סכומים משכרה של העובדת אבו אסעד דימה מבלי שהועברו ליעדם (גם במקרה זה לקופת הגמל) והפעם במשך 17 חודשים בשנים 2010 ו– 2011.

לאחר דין ודברים, הצדדים – הפרקליטות ורדיו אשאמס – הגיעו להסדר שבו תחנת הרדיו תודה ותורשע בכל האישומים שיוחסו לה בשני כתבי האישוםבכל הנוגע למנהל התחנה כראם, הוסכם על המרת כתב האישום בהתראה, במסגרת הסדר מותנה שלאחר שיעמוד בתנאים שיוצבו על ידי פרקליטות המדינה, ביניהם תשלום לאוצר המדינה בסך 14,600 שקליםיבוטלו כתבי האישום נגדו. כאמור, בית הדין הטיל על תחנת אשמס קנס בסך 113 אלף שקל, שישולמו ב-10 תשלומים. כמו כן החברה תחתום על התחייבות להימנע מביצוע עבירות בתחום חוק הגנת השכר במשך שלוש שנים, אחרת תחויב בקנס מוגדל ביותר ממיליון שקל. לצדדים מוקנית, תוך 45 ימים מיום שיומצא להם גזר הדין, זכות לערער על פסק הדין בפני בית הדין הארצי לעבודה בירושלים.