הוועדים ברשות השידור: ממשלת הימין מבצעת פשע סדרתי נגד השידור הציבורי ונגד העובדים

עובדי רשות השידור דורשים כי 95% מהם, שהועסקו ברשות הישנה, יועסקו גם בתאגיד החדש לשידור הציבורי שאמור לקום לאחר סגירת הרשות בעקבות חוק של ממשלת הימין. המשמעות בפועל היא שכל כוח האדם של התאגיד החדש יהיה מורכב מהרשות הישנה שנסגרת, בניגוד לרוח החוק המקורית שהוביל שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן בגיבויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זו תהיה הדרישה של ועדי העובדים שייפגשו מחר (שני) בעת שתתכנס לראשונה הוועדה המיוחדת בראשות ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) שתדון בנושא התיקונים לחוק השידור הציבורי.

2015-08-02_193646

החוק גם כולל סעיף מטעם האוצר שמעניק למפרק של רשות השידור, כונס הנכסים הרשמי דוד האן, לבצע מהלכי פיטורים לצורך התייעלות כבר כעת. עד עתה החוק אסר לפטר בזמן הפירוק לפני הסגירה הסופית. בעקבות חוקים אלה, עובדי רשות השידור מתכוונים להרחיב את המחאה לאחר השביתה תחנות הרדיו של קול ישראל בשבוע שעבר. הצעדים כוללים כנסים, מחאה, הפקת סרטונים, וגם מחאה שתובע על גבי המסך הטלוויזיה.

המחאה תובל במטה משותף שהקימו עיתונאי רשות השידור הרדיו והטלוויזיה. העיתונאים מסרו שהחוק שהובא לכנסת הוא "ברוח תשדירי התעמולה בבחירות האחרונות בהם החמאס ועיתונאי רשות השידור סומנו כאויב מסוכן ברמת איום זהה, שיש למגר אותו בכל האמצעים המיוחדים". מהמטה המשותף נמסר כי "זהו פשע סדרתי נגד השידור הציבורי ונגד העובדים בו. שוב אנו עדים לקרקס שלטוני שמטרתו ביטול שידור ציבורי והשתלטות על נכסי נדל"ן. מדי יום אנו שומעים על גזרות חדשות, שינויי חקיקה, הפרת החוק ע"י השרים ומשרדי הממשלה והתעלמות מהסכמים חתומים  תוך חציית כל הקווים במקבלים ביחסי עבודה".