ההסתדרות מצטרפת לימין הקיצוני במסע הרדיפה של עובדים ערבים בשירות הציבורי

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אופיר אלקלעי, שלח השבוע מכתב לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, בו הוא מפציר לפעול באופן מיידי לפיטורי עובדים "שהתבטאו נגד המדינה". "מדינת ישראל נמצאת כיום במלחמה. עובדי מדינה שהינם חלק מהשירות הציבורי מחויבים לשרת את האזרחים והתושבים, ולפעול בנאמנות למדינה. לפיכך יש לפעול נגד כל התבטאות, פעולה או תמיכה בארגוני טרור של עובדי מדינה אשר יש לגביהן ראיות ברורות, ולהביא לסיום העסקה והרחקה לצמיתות משירות המדינה", כתב אלקלעי.

בכיר ההסתדרות אמור להכיר מקרוב את ההסכמים הקיבוציים בשירות המדינה לפיהם לא ניתן לפטר עובד "באופן מיידי", אלא לאחר בירור מקיף של העבירות שנעברו במסגרת תפקידו. מיותר לציין שאלקלעי לא מתייחס במכתבו לאנשי ימין עובדי מדינה הלוקחים חלק פעיל בהסתה נגד ערבים ואנשי שמאל כגון מנהלת לשכת רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ציפי נבון. "עוד לא סיימנו לקבור את מתינו, אנחנו רק בתחילתה של מלחמה והבוגדים מהשמאל ממשיכים בהסתה. בואו נסגור להם את הדף! דווחו בהמוניכם לפייסבוק! הפעם משיבים מלחמה ושומרים על ראש הממשלה שלנו !", כתבה נבון בפייסבוק לצד תמונת מפגינים נגד נתניהו בשל אחריותו למחדל חסר התקדים בדרום.

לצד הפצת שנאה והסתה נגד פעילי שמאל בעיצומה של מלחמה, האשמתם בבגידה והסתה נגד עיתונאים, נבון קראה גם לבצע פשעי מלחמה מזוויעים: לענות את אנשי חמאס באמצעות משיחתם "בשמן חזיר", תלישת הציפורניים והעור מעל גופם, והאכלתם באיברי המין הכרותים שלהם.

יצוין שוועדת המעקב לענייני בריאות בחברה הערבית בראשות פרופ'  ניהאיה דאוד ושורה של ארגונים חברתיים פנו ביום ראשון לראשי מערכת הבריאות בדרישה לפעול לאלתר למניעת הטלת סנקציות והליכי פיטורין נגד צוותים רפואיים מהחברה הערבית במערכת הבריאות הציבורית בישראל. זאת, על רקע הבעת דעה או עמדה אישית, פוליטית או אנושית מהמתרחש בישראל או ברצועת עזה.

"אנו בטוחים שהצוותים הרפואיים, יהודים וערבים כאחד, שעובדים תחת עומס ולחץ בשעות עבודה ממושכות, מחויבים מוסרית למקצועם ועושים כל שביכולתם על מנת לסייע לחולים, מטופלים ונפגעים בתקופה הקשה הזו. בנוסף לקושי הרב אתו מתמודדים הצוותים הרפואיים בשל המצב הביטחוני, אנו עדים בימים. האחרונים למסע רדיפה והסתה נגד רופאים בכירים, אחים ואחיות ועובדים ערבים במערכת הבריאות בכל הארץ, שאף מובילים במקרים לא מעטים להחלטות דרמטיות על נקיטה בצעדים משמעתיים נגד אותם עובדים לרבות פיטורין מידיים", נאמר בפנייה.

עוד הדגישו: "מערכת הבריאות בישראל היא מקום מפגש יום-יומי בין אזרחים מכל קבוצות האוכלוסייה השונות: יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, נשים וגברים, צוותים רפואיים ומטופלים. רופאים ועובדים יהודים וערבים תלויים זה בזה ועובדים זה לצד זה, וביחד, צוותי רפואה ערביים, שותפים בהובלת מערכת הבריאות במסירות, במקצועיות ובכבוד, מטפלים בכלל האוכלוסייה ללא הבדל דת, מין או לאום. במיוחד בעת הזו, נקיטת פעולות כאלה נגד צוותים רפואיים תוך פגיעה קשה בחופש הביטוי שלהם, רמיסה של זכויות בסיסיות שלהם כעובדים במערכת, ללא בדיקה מעמיקה של הביטוי שבגללו ננקטות הסנקציות, מייצרת אווירת רדיפה ומעמיקה את המתח הקיים בימים אלה בין אזרחים ערבים ויהודים, ואף פוגעת במורל שלהם, ובמערכת הבריאות כולה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124801