ההסתדרות לראשת עיריית חיפה: יש לגנוז את תכנית הפרטת השירותים הניקיון

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל ברטל, קרא אתמול (שני) לראש עיריית חיפה ד"ר עינת קליש רותם להיכנס למשא ומתן לפני הכרזה על סכסוך עבודה, זאת לאור כוונת העירייה להעסיק עובדי ניקיון באמצעות חברות קבלן. לטענת ברטל, העירייה מפגינה "חוסר שיתוף פעולה והתעלמות מנציגות העובדים באופן שפוגע במרקם יחסי העבודה."

במכתב ששלח לקליש רותם, טען ברטל כי התכנית להעסקת עובדי הקבלן, למרות שלא תלווה בפיטורי עובדי עירייה, באה במקום הוספת תקנים נדרשים והכנסת כלי עבודה נוספים, ובמקביל להיעדר איוש תקנים של עובדים שפרשו, אי מילוי תקנים חסרים של וכן הנחיה חד צדדית לקיצוץ שעות נוספות רוחבי וגורף, בניגוד לדין. עוד הוסיף כי "כל אלו נעשים באופן חד צדדי על ידי העירייה, ללא קיום שיח והידברות עם ארגון העובדים, במטרה לעקוף את ארגון העובדים ולפגוע בכח הארגוני של העובדים בעיריית חיפה." ברטל קרא לקליש רותם ל"הודיענו בהקדם, כי אתם מבטלים את כל הצעדים החד צדדיים, ונכנסים עם נציגות העובדים למשא ומתן בתום לב, שקיפות ורצון להגיע להבנות".

יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל ברטל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום: הסתדרות)

ארגון העובדים של עיריית חיפה זועם על ראש העיר עינת קליש רותם, הבוחנת אפשרות להעסקת חברות פרטיות שיספקו שירותי ניקיון לרחובותיה של בירת הצפון. מתוכנית העבודה של אגף התפעול בעירייה לקראת תקציב 2020 עולה כי פיילוט של ניקיון הרחובות באמצעות קבלנים ייערך בהדר ובעיר התחתית.

בתגובה לדברים נמסר מהוועד: "ארגון העובדים מתנגד מכל וכל להכנסת קבלני כוח אדם לעירייה, הן בתברואה והן בכל אחד מאגפי העירייה השונים, זאת אף אם הדבר לא יגרור אחריו פיטורי עובדים, כפי שצוין בכתבה. עמדתו של הארגון בעניין זה היא נחרצת – לא נאפשר כל הכנסה של חברות קבלן לאגפי העירייה השונים, וכל צעד או ניסיון לעשות זאת ייתקל בהתנגדות ברורה ונחרצת מצד ארגון העובדים".

עוד נמסר, כי "ארגון העובדים תמה מדוע מבקשת העירייה להכניס חברות חיצוניות לעבודה – הרי קבע בעבר יועץ ארגוני שהעסיקה הנהלת העיר הקודמת כי יש להוסיף תקני כוח אדם בתברואה לצורך ביצוע הניקיון באופן מיטבי. היינו מצפים מהנהלת עירייה שלא תנציח תנאים משפילים לעובדי קבלן למען בצע כסף ובריונות במקום לחזק את עובדיה הנאמנים". כמו כן, נמסר מהוועד כי "מתחילת כהונתה של ראשת העיר ועד העובדים הושיט יד באינספור מקרים על מנת לעבוד בהרמוניה ובשיתוף פעולה. אך כל קריאה לעבודה משותפת נתקלה בהתעלמות מוחלטת מצד ההנהלה. אם זו לא תשאיר לנו ברירה, נפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו".