ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בכימאגיס

 

ההסתדרות הכריזה אתמול על סכסוך עבודה במפעל כימאגיס, המייצר חומרי גלם לתעשיית הטואלטיקה. זאת, בעקבות המבוי הסתום בשיחות בין ועד העובדים שהוקם לפני ארבעה חודשים לבין ההנהלה. העובדים דורשים להגיע להסכם קיבוצי שישפר את תנאי העסקה שלהם. המשמעות היא שבתוך כשבועיים יכולים העובדים לפתוח בצעדים ארגוניים ועד לשביתה. במפעל מועסקים כ-220 עובדים.
 
יו"ר הסתדרות מרחב הנגב, מאיר בביוף, מסר כי "הנהלת כימאגיס עדיין לא הפנימה את השינויים שהתרחשו במפעל מאז שעובדיו ביקשו להתאגד. אנו נעשה הכול בכדי להגיע להסכם קיבוצי אשר יבטיח את מעמדם של העובדים, זכויותיהם ועתידם במפעל. כמו תמיד, אנו מעדיפים לעשות זאת בדרך של הידברות והבנה הדדית. לצערנו,במצב בו ההנהלה מתחמקת מלקבל הכרעה ומציעה הצעות מעליבות מבחינת העובדים לא נותרה לנו ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה. לא נהסס לנקוט בצעדים ארגוניים אם נדרש, נקווה כי ההנהלה תתעשת ולא יהיה לכך צורך".
 
יו"ר ועד העובדים בכימאגיס, מאיר הלחמי, הוסיף כי "למעלה מארבעה חודשים שאנו מנהלים מו"מ מול הנהלת המפעל במטרה להגיע להסכם קיבוצי בהידברות וברוח טובה. לצערנו ההנהלה לא מראה שום גמישות ומתנהגת כאילו מטרתה היא החמרת המצב והתחמקות מחתימה על הסכם קיבוצי".