ההסכם חדש ב'תרו' כולל השתתפות המעסיק בהוצאות הלימודים האקדמיים של העובדים

הסכם קיבוצי חדש נחתם בסוף השבוע האחרון בחברת התרופות  תרו ישראל. תוקפו של ההסכם הוא עד סוף שנת 2019, הוא יחול על כ-700 עובדי החברה והוא כולל תוספות שכר מצטברות בגובה ממוצע של 8.5% לשלוש שנים, לעובדים שהוותק שלהם בחברה גדול משנה. חלק מתוספת השכר יינתן בהתאם לציוני העובדים בהערכת ביצועיהםוחלק נוסף מהתוספת יינתן באופן דיפרנציאלי, על פי שיקול דעתה של החברה. יודגש כי התוספות המפורטות, ישולמו לעובדים בנוסף לשיעור הגדלת שכר המינימום במשק, במסגרת הפעימה הצפויה בדצמבר 2017.

2017-01-09_192122

בהתאם להסכם שנחתם, העובדים הקבועים בחברה יהיו זכאים למשכורת 13 שתשולם בשני חלקים בערב ראש השנה ולפני חג הפסח. בנוסף לכך, ערך השי המוענק לאירועים משפחתיים יעלה ל-400 שקל וגובה הסכום המוענק בתלושי החג – יוגדל ב-40% ויעמוד על 500 שקל נטו. כמו כן, לרגל החתימה על ההסכם, העובדים יקבלו מענק חתימה חד פעמי בסך 1,700 שקל. כמו כן, כל עובד אשר ישלים 25 שנות ותק כעובד החברה, יהיה זכאי למתנת יובל בסך 2,500 שקל למטרת נופש. עובדים קבועים מגיל 60 ומעלה יהיו רשאים לבקש מהחברה שלא להיות משובצים במשמרת שלישית (בשעות הלילה) והחברה תיעתר בחיוב לבקשה זו. ההסכם מסדיר גם את השתתפותם של גמלאי החברה באירועים שונים שתקיים תרו. ולראשונה, ההסכם כולל גם התייחסות לשילוב הולם ולעידוד התעסוקה של אנשים עם מוגבלות בחברה.

ההסכם החדש כולל גם מענקי הוקרה לעובדים מצטיינים, תשלום שכר עבור שהייה בכוננות וביטוח שיניים מסובסד על ידי החברה. עוד הוסכם בין הצדדים כי בכל אחת מהשנים 2017- 2018, ייצאו עובדי החברה לנופש שנתי במימון החברה והוועד בגובה של 1,760 שקל לעובד. לדברי ההסתדרות "ההסכם הקיבוצי מהווה בשורה חשובה גם לעובדים בעלי משפחות, שכן עובדים שהנם הורים לילדים בגיל הרך ובעלי ותק של 3 שנים ומעלהיהיו זכאים להשתתפות החברה בעלות המעונות וגני הילדים בשווי אלפי שקלים בשנה. עובדים קבועים בחברה ייהנו גם מהשתתפות החברה בעלות קייטנות הקיץ לילדים עד גיל 10 בסכום של 750 שקל לילד. עוד הוסכם בין הצדדים כי תרו תקצה מדי שנה סכום של 200 אלף שקל להענקת מלגות לילדי החברה למימון לימודים לתואר ראשון".

ההסכם ממשיך בחיזוק הביטחון התעסוקתי של העובדים. במסגרת מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, ההסכם החדש יעניק הגנה נוספת במקרה של פיטורי עובד בגין אי התאמה. במקרים אלו, ועד העובדים יהיה רשאי לבקש מההנהלה לתת לעובד הזדמנות נוספת לשפר את ביצועיו והחברה תשקול את כוונתה מחדש לאחר תקופת ניסיון של עד 3 חודשים.