ההנדסאים, המהנדסים והטכנאים ברשות שדות התעופה פתחו בעיצומים

 

ועד ההנדסאים, טכנאים ומהנדסים (הט"מ) ברשות שדות התעופה נוקט בימים אלה בעיצומים "שקטים", על כך מדווח העיתון הכלכלי "כלכליסט". במכתב ששלחו נציגי הוועד לעובדים בשבוע שעבר, תחת הכותרת "נקיטת צעדים ארגוניים", נכתב כי המשא ומתן לחתימה על הסכם מפעלי שניהל הוועד בשנה האחרונה עם הנהלת הרשות "הגיע למבוי סתום".

 

"הפערים בין עמדת הוועד ועמדת ההנהלה, גדולים", נכתב "ובאין ברירה, ועד הט"מ החליט על הפעלת צעדים ארגוניים מתוקף סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות". הוועד מדבר על צעדים ארגוניים שייעשו בשלושה שלבים: בשלב הראשון תהיה עצירה מוחלטת של פרויקטים מרכזיים, בשלב השני תהיה עצירת פרויקטים נוספים ופגיעה בפעילות השוטפת של הארגון ובשלב השלישי תקלות יתוקנו רק באישור הוועד, עד כדי סגירת השדה.

 

"מטבע הדברים, בכוונת הוועד להפעיל את השלבים הראשונים, שאינם פוגעים בתנועת הנוסעים, ככל שיידרש וללא הגבלת זמן", נכתב, "העובדים נדרשים לבצע את ההוראות ללא יוצא מן הכלל. רק השילוב בין משמעת מוחלטת והרבה סבלנות יניבו את התוצאות הנדרשות וימנעו פגיעה בנוסעים".

 

ההנחיות לגבי שלב א', שבו תהיה עצירה מוחלטת של פרויקטים מרכזיים, מתייחסות לפרויקטים כמו: הקמת זרוע רביעית בטרמינל 3, הקמת מערכת שיקוף המזוודות החדשה ה-H.B.S, שדרוג מערך המסלולים והקמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג.

 

במכתב נכתב כי יש לעצור באופן מידי ומוחלט כל פעילות הקשורה באופן ישיר או עקיף לפרויקטים הללו ובכלל זה, אין לתאם ישיבות או להשתתף בישיבות, אין לנהל שיחות טלפון או לשלוח דואר אלקטרוני, אין להעביר חומר כתוב ותוכניות, אין להוציא פקודות עבודה, לחתום על חוזים ולאשר חשבונות ואין לאשר שעות עבודה למפקחים פרילנסרים בפרויקטים הללו.