ההסתדרות: הבנקים נחושים לסגור את מפעל "פרי גליל" ולפטר מאות; הוועד: ננקוט בצעדים קיצוניים

 

מפעל "פרי גליל" בחצור הגלילית נמצא על סף סגירה ופיטוריהם של כל העובדים. כך מעריכים בהסתדרות. ההערכה זו מתבססת על דבריו של רו"ח דייב גל, הנאמן מטעם בית המשפט על הסדר הנושים, שהודיע לעובדים כי הבנקים מתנגדים לכל הצעות הרכישה שהוגשו לקניית חברת פרי גליל, שמצויה בחובות גדולים לבנקים, לספקים ולחקלאים.  

בעקבות ההודעה מעריכים בהסתדרות כי נציגי בנק לאומי ודיסקונט ימסרו את התנגדותם בדיון שיערך ביום שלישי בבית המשפט במחוזי בחיפה, ויבקשו לפתוח בהליך של כינוס נכסים. משמעות המהלך: סגירת המפעל ופיטוריהם של כל העובדים.

לפני כחודש וחצי הגישו הבנקים לאומי ודיסקונט בקשה לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה נגד ויטה- פרי גליל, עקב חובות של כ-170 מיליון שקל. בהסכמת הצדדים הוחלט בדיון שהתקיים בבית המשפט כי בשלב זה לא ייכנס המפעל להליך של פירוק וכינוס, אלא ינסה לנהל מו"מ עם רוכשים פוטנציאליים. בית המשפט מינה נאמנים במטרה לשמור את המפעל כעסק חי ולקבל הצעות רכישה.
 
יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, יונה פרטוק, אמר: "מדובר במפעל שיש לו רווח התפעולי נאה ביותר. המפעל הזה נקלע לקשיים רק בגלל החובות של חברת האם ויטה. גם אנחנו ניהלנו מו"מ עם המציעים השונים ומתברר שיש כרגע כמה הצעות רכישה, בהחלט סבירות, שניתן באמצעותן להגיע לנוסחה להמשך הפעילות במפעל ולהעסקת העובדים".

פרטוק ציין את חשיבות המפעל לחצור הגלילית ולאזור כולו. "מדובר במפעל שמפרנס משפחות רבות באזור כולו. אם הוא ייסגר יקפצו אחוזי האבטלה בחצור הגלילית ובאזור כולו. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה פה אם המפעל ייסגר. הבנקים צריכים להבין שהם יושבים כאן על חבית אבק שריפה חברתית".

בהסתדרות מדגישים היום כי יילחמו נגד סגירת המפעל בשל חשיבותו הרבה לאזור כולו. היום התקיימה במפעל אסיפת עובדים ובהסתדרות תתקבל החלטה בדבר הפעולות הצפויות בשבוע הקרוב. כאמור, עובדי ויטה קיימו הבוקר (יום ה') אסיפה שהוגדרה כ"אסיפה גורלית וקשה". "ההחלטה של בית המשפט עלולה למוטט עיירה שלמה", אמר מוטי חזיזה, יו"ר ועד העובדים. לדבריו, "ננקוט בצעדים קיצוניים חסרי תקדים שלא נקטנו בהם עד היום".

 

חזיזה קרא לגורמים מקבלי ההחלטות להיות זהירים ולהפעיל שיקול דעת. "הבנקים פסלו את כל ההצעות להסדר הנושים והחזירו אותנו למצב ההתחלתי. הפסילה שלהם לא תמוטט רק את מפעל ויטה, אלא הם שולחים עיירה שלמה לבית קברות. בית המשפט צריך להפעיל שיקול דעת בהחלטה הגורלית הזו", הוסיף חזיזה.