הבחירות לנשיאות פרו: מועמד השמאל העקבי פדרו קסטיליו מוביל בספירת הקולות

מועמד השמאל העקבי זוכה ברוב הקולות בבחירות לנשיאות ולפרלמנט שנערכו אתמול (ראשון) בפרו. על פי תוצאות חלקיות ולא רשמית, כאשר נספרו קולותיהם של כרבע מהקלפיות, המורה פדרו קסטיליו מוביל עם כ-16% מקולות הבוחרים. אחריו צועד מומעד מפלגת המרכז "קדימה פרו", הרנאנדו דה סוטו עם 14%. מועמדת שמאל נוספת מהקואליציה "כולנו למען פרו", ורוניקה מנדוסה, לשעבר ראש העיר לימה קיבלה כ-8%. מנדוסה זוכה לתמיכתן של שתי המפלגות הקומוניסטיות הפרואניות וארגוני שמאל נוספים. מועמד שמאל נוסף, מנהיג ה"חזית הרחבה", הסוציולוג מרקו אראנה, זכה לפחות מ-2%. מהתוצאות החלקיות עולה כי יתכן מאוד שבעוד חודשיים יתקיים סבב שני.

המורה פדרו קסטיליו המוביל בבחירות לנשיאות פרו בעצרת שנערה ביום שישי האחרון במרכז הבירה לימה. העיפרון הוא הסמל של מפלגתו (צילום: פרו חופשית)

 

קסטיליו (51), המועמד של מפלגת השמאל העקבי "פרו חופשית" שנוסדה ב-2007, היה רועה צאן ופעיל בארגוני האיכרים בעיר פוניה. הוא למד חינוך באוניברסיטת סזאר ולייחו ומאז 1995 הוא משמש מורה בעירו. "הפרופסור" כפי שמכנים אותו תומכיו, נעשה מפורסם לאחר שהנהיג שביתת מורים בת חודשיים ב-2017 נגד המדיניות הניאו-ליברלית של הנשיא דאז, פדרו פבלו קוצ'ינסקי. יש המכנים את קסטיליו "אבו מוראלס הפרואני", על שם נשיא בוליביה הסוציאליסטי לשעבר.