האיטי: עיתונאי נהרג ו-5 פועלים נפצעו מאש שוטרים בעת הפגנה למען שכר מינימום

עיתונאי נהרג וחמישה פועלי טקסטיל נפצעו קשה אתמול (חמישי) מאש שוטרים בעת הפגנה למען תוספות לשכר המינימום שנערכה בפורט-או-פרנס, בירת האיטי. העובדים מחו על  כך שממשלת האיטי העלתה את שכר המינימום במדינה בשיעור של עד 54%, לאחר שבועות של הפגנות שהובילו עובדי תעשיית הטקסטיל. אך לאחר התוספת המפגינים טענו שמשכורותיהם אינן מאפשרות להם לעמוד ביוקר המחיה. על כך מסרה הבוקר סוכנות הידיעות "פרנסה לטינה".

פועלי טקסטיל מפגינים, אתמול, במרכז פורט-או-פרנס (צילום: פרנסה לטינה)

 

לשכתו של ראש הממשלה, אריאל אנרי, מסרה את תוספות השכר הצפויות, הגבוהות שבהן למועסקים בחברת החשמל ובחברות התקשורת. עובדי תעשיית הטקסטיל, אשר מייצאת מוצרים מוגמרים בין היתר לקמעונאיות בארה"ב, יקבלו העלאה של 37%, לעומת השכר הנוכחי שלהם, שמסתכם ב-7.50 דולר (24 שקל) ליום. מנהיגי איגודי העובדים של מפעלי הטקסטיל דרשו הכפלה של השכר ל-15 דולר ליום.

זה שנים שעובדי הטקסטיל מוחים על כך ששכרם נמוך מכדי לספק את צרכיהם הבסיסיים, שמחיריהם עלו מאוד באחרונה. ואולם בעלי המפעלי טענו כי "אם יעלו את השכר, הם יאבדו את התחרותיות שלהם בהשוואה למדינות אחרות כמו הרפובליקה הדומיניקנית השכנה". בשבועות האחרונים התקיימו הפגנות מחאה בהאיטי, בדרישה להעלות את השכר, תנאים סוציאליים ומתן סובסידיות לתחבורה ולמזון.